Čínska spoločnosť BYD je momentálne najväčším výrobcom elektromobilov na svete. Najväčším odberateľom je samozrejme domáci trh, no snaží sa predávať aj v zahraničí. Európa nie je výnimkou. Okrem klasických osobných elektromobilov sa zameriava aj na úžitkovú dopravu. Vyzerá to tak, že sa nevzdáva ani po zavedení špeciálnych dodatočných ciel od Európskej únie na dovezené elektromobily vyrobené v Číne.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Francúzi ukázali praktickú retro dodávku do mesta: Renault Estafette Concept
- Prečo sú elektromobily pri záplavách lepším variantom ako spaľováky?
- Koniec predaja spaľovákov už budúci rok? V Nórsku je viac elektromobilov ako benzínových áut
V Európe totiž plánuje aj samotnú výrobu. Jedna z tovární bude stáť napríklad aj u našich susedov v Maďarsku, čo je už oficiálne potvrdené. Na elektromobily vyrobené v EÚ sa samozrejme dodatočné clo aplikovať nebude. Viac o tejto téme nájdete v článku BYD bude vyrábať elektromobily v Európe. U našich susedov.
BYD E-Vali: Čínska dodávka pre Európu
Automobilka teraz v Nemecku predstavila svoje plne elektrické ľahké úžitkové vozidlo, ktorým má vstúpiť aj do tejto kategórie elektromobilov v Európe. Na tému upozornil portál Electrive. Ide o model E-Vali, ktorý sa objavil na podujatí IAA Transportation 2024 v Hannoveri.
Ide o úžitkové vozidlo typu dodávka, ktoré má zastrešiť potreby takzvaného “posledného kilometra.” To znamená, že by malo byť využívané najmä v mestách, dostupná bude 3,5-tonová a 4,24-tonová verzia. Kratší model má rázvor 3,9 metra a odvezie 13,9 metra kubického nákladu. 4,25-tonový model má rázvor 4,55 metra a pojme 17,9 metra kubického nákladu. Šírka a výška oboch modelov je totožná.
Možnosť výberu pohonu
BYD E-Vali je dostupný buď s jedným motorom s výkonom 150 kW (pohon zadných kolies) alebo s pohonom všetkých kolies, kedy sa pridáva ďalší elektromotor s výkonom 100 kW na prednú nápravu. Oba varianty dodávky ponúkajú akumulátor s kapacitou 80,6 kWh, ktorý ponúkne dojazd 220-250 kilometrov (WLTP).
Palubná nabíjačka ponúka výkon 11 kW, čo je dnešným štandardom, no voliteľne je možné mať 22 kW výkon. Maximálny výkon DC nabíjania je na úrovni 188 kW, pričom nabitie z 10 na 80 percent trvá presne 30 minút.
BYD E-Vali nechýba ani V2L
Užitočné zaťaženie novinky je 700 až 1450 kilogramov a jazdiť dokáže maximálnou rýchlosťou 120 km/h. Poteší prítomnosť V2L technológie, ktorá ponúka výkon 3 kW. Čo vlastne V2L znamená? Všetko podstatné o tejto technológii sa dozviete v článku Ako funguje 800-voltová architektúra a čo je V2L?
Číňania pri navrhovaní vozidla mysleli na to, že by sa mohlo využívať aj v kuriérskych službách, preto má doširoka otvárateľné zadné dvere a vysoký ložný priestor, ktorý vodičovi umožní vo vnútri stáť vzpriamene. Vo výbave je napríklad aj balík pokročilých asistenčných systémov pre vodiča (ADAS), štandardom je adaptívny tempomat, systém varovania pred kolíziou, systém automatického núdzového brzdenia, systém varovania pred mŕtvym uhlom a asistent rozjazdu do kopca. Chýbať samozrejme nesmie podpora Apple CarPlay či Android Auto, spoločne s bezdrôtovým nabíjaním smartfónu.
eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van: Odborná konferencia pre rozvoj zelenej flotily v kamiónovej a autobusovej doprave
Téme elektromobility v nákladnej doprave a preprave pasažierov sa budeme podrobne venovať počas odbornej konferencie eFleet Day 2024 Truck&Bus&Van.
Počas programu konferencie sa bude pozornosť venovať aktuálnemu stavu elektromobility v nákladnej doprave a preprave osôb. Zistíte, ako je na tom elektrická nákladná doprava dnes a kam sa posunie už v najbližších rokoch. Všetky kľúčové informácie o konferencii nájdete priamo na oficiálnom webe.