V L.A. budú jazdiť elektrické autobusy s rekordnou 547 kWh batériou

Autobusy na elektrický pohon nie sú v našich končinách ničím výnimočným ani. A to vďaka mestskej trolejbusovej doprave. Avšak vo svete sa rozmáha trend elektrických autobusov, ktoré nie sú závislé od trolejového vedenia, keďže energiu do elektromotorov dodávajú vstavané batérie. Jedným z takýchto vozidiel je aj autobus veľkého čínskeho výrobcu BYD, ktorý disponuje obrovskou batériou o kapacite 547 kWh. Jedná sa tak pravdepodobne o sériové elektrické vozidlo s kapacitne najväčšou batériou na svete.

Čínske vozidlá už dávno nie sú iba lokálnou záležitosťou. Jedným z najnovších dôkazov je aj zákazka na dodanie 13 elektrických autobusov čínskeho výrobcu BYD od losangeleskej prepravnej autority AVTA. A odkiaľ by mal pochádzať výrobca takýchto autobusov, keď nie z krajiny, kde už dnes jazdí vyše 250 000 elektrobusov. Zvyšným krajinám sveta sa môže o takomto počte zatiaľ iba snívať. V tomto kontexte treba taktiež dodať, že spoločnosť BYD má jednu továreň aj v USA. Mimochodom automobilka BYD predala v roku 2015 najviac vozidiel do zásuvky na svete, samozrejme najmä v domácej Číne. Prebehla teda aj Teslu a Nissan.

Náš tip
Toyota využíva umelú inteligenciu pre vývoj novej generácie batérií
Starší typ elektrobusu od BYD – Lancaster. Zdroj: wonderfulengineering.com

Známe špecifikácie elektrobusu

Do Los Angeles dorazil v týchto dňoch prvý elektrobus od BYD. Zvyšné kusy dodá automobilka do roku 2018. No ale prejdime k tomu, čo nás zaujíma asi najviac, a to k dojazdu. Ten činí 440 km (pravdepodobne podľa EPA), neuvádza sa však či pri plnej obsadenosti 60 miest. Vzhľadom na obrovskú batériu, by to nemuselo byť nereálne číslo. Pomerne prekvapivo vyznieva údaj o rýchlosti nabíjania. 547 kWh batériu by malo byť možné nabiť za 2 až 3 hodiny. Neuvádza sa však žiadna konkrétna rýchlonabíjacia stanica.

Súvisiacie články

Ostáva nám dúfať, že podobné elektrobusy sa po vzore Číny postupne rozšíria do celého sveta.

Zdroj: electrec.co, titulná (ilustračná) fotografia: latimes.com

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.