BYD je momentálne najväčším svetovým výrobcom elektromobilov. Automobilka má na trhu úspešné modely, ku ktorým sa teraz pridáva absolútna novinka BYD Han pre rok 2025. Elektromobil je doslova nabitý najmodernejšími technológiami, no zaujme aj svojou nízkou cenou. Na tému upozornil portál Electrek.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Prekonáva očakávania: S týmto elektromobilom prejdete viac ako 800 km na diaľnici
- Slabá informovanosť a dezinformácie sú dôvodom slabších predajov elektromobilov
- Cybertruckom na koniec sveta. Táto expedícia mieri až k Severnému ľadovému oceánu
Pôvodný model bol po prvýkrát uvedený v roku 2020 a predalo sa viac ako 800 tisíc kusov. Ide o vlajkovú loď automobilky a počas uplynulých rokov dostala viacero aktualizácií. Avšak táto najnovšia vyzerá byť aj tou najvýznamnejšou. Novinka bude k dispozícii nielen ako elektromobil, ale aj ako plug-in hybrid.
Nízka cena aj spotreba
Nový PHEV model má teraz dokonca aj zníženú cenu a začína v prepočte na 21 100 eurách. Poháňa ho nový hybridný systém DM 5.0 a pri vybitej batérii, kedy jazdí ako klasický hybrid bez možnosti externého nabíjania, ponúka spotrebu len 3,8 litra na 100 kilometrov. Pre nás je však zaujímavejší variant čistého elektromobilu.
Jeho cena začína približne na 22 900 eurách, rovnako stojí v Číne aj aktuálny model. Samozrejme, tieto ceny je potrebné brať s rezervou, pokiaľ by sa vozidlo predávalo u nás, bola by cena podstatne vyššia. Novinka je postavená na 800 V architektúre (s výnimkou základného variantu), ktorá so sebou prináša viacero výhod. V súvislosti s touto témou odporúčame článok 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody? Nový model je tiež v porovnaní s predchodcom efektívnejší.
Viacero variantov
Automobilka uvádza nabitie na 80 percent kapacity batérie za 30 minút, no konkrétny nabíjací výkon zatiaľ neuvádza. Z nuly na stovku vedia elektrické varianty zrýchliť za 7,9 sekundy.
Vyššie v tabuľke môžete vidieť aktuálny čínsky cenník novinky v rôznych variantoch. Základ, ako sme už spomínali, je postavený na 400 V architektúre a ponúka dojazd 506 kilometrov podľa optimistickej čínskej metodiky CLTC. V tomto smere je presnejší WLTP dojazd, no ten nepoznáme. V každom prípade, v skutočnosti to bude o niečo menej.
Dva najvyššie modely idú s dojazdom ešte ďalej a automobilka uvádza až 701 kilometrov na jedno nabitie. Všetky varianty vyššie sú jednomotorové, okrem najdrahšieho Lidar Smart Driving, ktorý je dvojmotorový. Nová vlajková loď zahŕňa tiež asistenciu vodiča LiDAR a DiPilot 300, na ktorých spolupracuje so spoločnosťou Huawei. Medzi rivalov pre BYD Han patria primárne čínske konkurenčné modely ako Xiaomi SU7 alebo Geely Galaxy E8.