O čínskom výrobcovi BYD v súvislosti s elektromobilmi a plug-in hybridmi píšeme pomerne často. Ak spočítame predaje týchto dvoch kategórií automobilov dokopy, tak ide vôbec o najväčšiu automobilku na svete. Pokiaľ sa na predaje pozrieme len v súvislosti s elektromobilmi, tak na vedúcu Teslu stále stráca.
Samozrejme, vo svete sa stále najviac predávajú spaľovacie vozidlá, ak teda nepočítame Nórsko, ktoré je úplne inde a spaľovacie autá tam ľudia už nekupujú takmer vôbec. V tomto porovnaní ani najväčšia automobilka vyrábajúca elektromobily nemá šancu. Cieľom BYD je v tomto smere dostať sa do TOP 10. A vyzerá to tak, že sa to naozaj stane, z desiatej priečky čínska spoločnosť pravdepodobne odsunie americký Ford. Na tému upozornil portál Electrek.
BYD medzi TOP 10 najväčšími výrobcami automobilov na svete
Aktuálne čísla a vyhliadky do konca tohto roka naznačujú, že v roku 2024 BYD predá celkovo viac vozidiel ako Ford. BYD v októbri predala viac ako 530 tisíc vozidiel, no na výsledné porovnanie si musíme ešte počkať, keďže Ford svoje výsledky oznamuje len štvrťročne. Za toto obdobie predáva v priemere 1,1 milióna áut.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Rumová legenda Captain Morgan prechádza na vodík. Tovar rozvážajú moderné a ekologické nákladiaky
- Bentley sa lúči s motorom W12. V pláne je vyrábať už len elektromobily
- V Anglicku testujú batériový vlak, ktorý by mohol nahradiť dieselovú lokomotívu
BYD sa v treťom štvrťroku podarilo predať približne 1,13 milióna automobilov, čo je o 40 tisíc viac ako predal Ford. Čínska automobilka má vo svete smelé plány. Čo sa týka Európy, tak u našich južných susedov postaví továreň na výrobu elektromobilov, čím sa vyhne nedávno zavedeným clám na dovoz elektromobilov vyrobených v Číne. Viac o tejto téme nájdete v článku Situácia okolo ciel pre čínske elektromobily sa zamotáva. Slovensko vo výhode?
Clo, clo a ešte raz clo
Polená pod nohy výrobcovi však nehádže len Európska únia, ale hlavne USA a Kanada. Tieto krajiny totiž zaviedli clá na dovezené automobily vo výške až 100 percent, čo ich výrazne predražuje. Novozvolený americký prezident Donald Trump dokonca povedal, že na vozidlá dovezené z Mexika sa bude vzťahovať clo vo výške 200 percent.
Situácia v USA vyzerá tak, že najviac nahrá do kariet trom veľkým americkým automobilkám z Detroitu – Ford, General Motors a Chrysler. BYD však aj napriek tomu nemá problém predávať vo veľkom a pracuje na zvyšovaní svojich výrobných kapacít. A zatiaľ čo iní výrobcovia znižujú náklady prepúšťaním zamestnancov, BYD ich vo veľkom prijíma.