BYD je čínskou automobilkou, ktorá patrí medzi najväčších výrobcov elektromobilov na svete. Najviac samozrejme predáva doma v Číne, no už nejaký čas sa snaží expandovať aj do sveta. A celkom sa jej to darí, svoje vybrané modely predáva aj na globálnych trhoch, vrátane Európy.
BYD ponúka v Poľsku 3 modely
Vo svojom ťažení v Európe pokračuje aj naďalej, čoho dôkazom je nová predajňa u našich susedov v Poľsku, konkrétne vo Varšave. Otvorenie prebehlo 6. augusta a predajňa vznikla v spolupráci čínskej automobilky so spoločnosťou Cichy-Zasada, ktorá je najväčšou poľskou skupinou predajcov automobilov. Na tému upozornil portál cnevpost.
Výrobca už v máji tohto roka oznámil, že v Poľsku uvedie na trh tri nové modely, ktoré sú vo svete veľmi úspešné. Ide o elektromobily Seal, Dolphin a Seal U. Práve tieto tri modely je možné aktuálne vidieť aj na poľskej oficiálnej webovej stránke BYD.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Soul obmedzí nabíjanie elektromobilov. Chce zlepšiť situáciu na verejných nabíjačkách
- Čína ukazuje, ako sa to má robiť. Toto sú elektrické superšporty s výkonom viac ako 1000 koní
- Exkluzívne: Dôkladne sme si pozreli Audi A6 e-tron. Prináša nové vychytávky a dojazd vyše 750 km
Najlacnejší Dolphin je možné v Poľsku kúpiť v prepočte za približne 32500 eur. Za tieto peniaze dostane zákazník 204 koní a WLTP dojazd 427 kilometrov. Drahší BYD Seal stojí v prepočte približne 50 tisíc eur, no ponúka 570 km WLTP dojazd, na stovku zrýchli za 3,8 sekundy a akumulátor má kapacitu 82,5 kWh. Poľský web cenu SUV modelu BYD Seal U zatiaľ neuvádza, aj keď vozidlo na ňom prítomné je.
Značka momentálne v Európe predáva 7 svojich modelov, a to v 20 krajinách. Na Slovensku zatiaľ oficiálne nie je, no v rakúskych pohraničných regiónoch Niederösterreich a Burgenland v blízkosti Bratislavy je takmer 10 autorizovaných predajní.
Výroba v Európe
Prítomnosť v Európe a najmä výroba v Európe je momentálne dôležitá pre každú čínsku automobilku, a to z dôvodu dodatočných ciel zo strany Európskej únie. Výška cla sa môže vyšplhať až na 40 percent z celkovej sumy vozidla, čo dovezené elektromobily vyrobené v Číne značne predraží. BYD preto hľadá možnosti aj v Európe, postaví napríklad továreň v Maďarsku. Na vozidlá vyrobené v Maďarsku samozrejme dovozné clá platiť nebudú. Výrobu vozidiel so spaľovacím motorom ukončila v marci 2022 a teraz vyrába len elektromobily a PHEV modely.