Značka Cadillac sa preslávila najmä výrobou mohutných SUV vozidiel s elegantným dizajnom a luxusnou výbavou. Dcérska spoločnosť firmy General Motors je veľmi populárna na území Ameriky, kde sa jej úspešne darí konkurovať automobilovým výrobcom z Európy. Podľa informácií z portálu fDrive plánuje Cadillac spustiť predaj svojho nového plne elektrického modelu Lyriq už aj v Nemecku.
Cadillac Lyriq už kúpite aj v Nemecku
Už počas minulého roka sa elektrický model Cadillac Lyriq začal predávať vo Švajčiarsku a následne firma spustila predajné kanály aj na území Švédska a Francúzska. Vo všetkých spomenutých krajinách zatiaľ neboli vybudované žiadne autosalóny, kde by si mohli záujemcovia vyskúšať nové elektrické SUV.
Podľa najnovších informácií sa predaj rozširuje aj na územie Nemecka, kde značka plánuje pokračovať v online predaji. Na rozdiel od vyššie spomenutých krajín bude v Nemecku vybudovaných aj niekoľko showroomov. Prvé obchody by mali byť vybudované vo veľkých mestách, ako je Berlín, Mníchov, Kolín nad Rýnom a Hamburg. V centre posledných dvoch menovaných miest plánuje automobilka vybudovať aj showroomy s názvom Cadillac City.
Čo sa týka samotného elektromobilu, výkonná riaditeľka General Motors pre Európu, Jaclyn Quadiová tvrdí, že značka chce s novým modelom zaujať potencionálnych zákazníkov dobrou cenou, dôrazom na individualitu a skvelým technickým vybavením vozidla. Luxusné SUV s pohonom všetkých štyroch kolies by malo byť silným konkurentom pre vozidlá Audi Q8 e-tron, BMW XM alebo Mercedes EQE SUV.
Mohlo by vás zaujímať:
- Najnovší Kodiaq či rodina modelov Enyaq. Škoda na bratislavský Salón Elektromobilov privezie horúce novinky
- Ďalší nacionalistický škandál v Taliansku – z Fiatu Topolino musia odstrániť trikolóru!
- Mini Cooper SE: Exkluzívna prvá jazda. Prázdne španielske cesty pripomínali okruh
Na nemeckom trhu sa cena modelu Cadillac Lyriq začína na hranici 80 500 €, zatiaľ čo Mercedes-Benz EQE SUV 500 s nižším výkonom a dojazdom začnína na čiastke 99 800 €. Nový Cadillac ponúka výkon až 527 koní s papierovým dojazdom 690 km, čo v porovnaní s konkurenciou nie je vôbec málo. Aj napriek veľkým cenovým rozdielom sa americkej automobilke podarilo za prvý štvrťrok predať na území Európy len sedem vozidiel. To, či sa spoločnosti vôbec podarí preraziť medzi silnú konkurenciu sa uvidí v priebehu roka.