MojElektromobil

Čínska spoločnosť CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited), známa ako veľkododávateľ batérií pre elektrické vozidlá Tesla a Volkswagen, je pripravená na produkciu batérií so životnosťou 16 rokov a nájazdom 2 000 000 kilometrov. V rozhovore pre portál Bloomberg to uviedol predseda firmy, Zeng Yuqun.

Na čínskeho giganta sa teraz kvôli tomu prehláseniu upiera množstvo pohľadov z radov ľudí, ktorí sa pohybujú v oblasti elektromobility. Batérie s avizovanou výdržou totižto predstavujú výrazný míľnik a potrebný stimul pre automobilky. Ako uvádza Bloomberg, za akýsi štandard sa pri batériách považuje životnosť 8 rokov alebo nájazd 240 000 kilometrov (150 000 míľ). Z toho je celkom jasné, aký veľký skok vpred pri elektrických autách sľubuje CATL.

Okrem toho, že by došlo k efektívnemu eliminovaniu jednej z najväčších obáv váhajúcich záujemcov o elektromobil, otvorilo by to dvere trhu pre predaj a používanie batérií z druhej ruky. Súčasne samozrejme platí, že v ideálnom prípade by takto prelomová technológia mala celý segment elektromobilov posunúť vpred. Pre automobilky by išlo o jasný impulz pre pritvrdenie produkcie, pretože záujem o elektrické autá bude narastať.

“Ak niekto zadá objednávku, sme pripravení na produkciu,” uviedol Zeng Yuqun. Veľmi zaujímavé je však to, že podľa Yuquna batérie s touto “extrémnou” životnosťou budú len o 10% drahšie, než tie, ktoré sa v elektrických autách používajú dnes. Neprezradil však, či už niektorá z automobiliek prejavila aktívny záujem.

V kuloároch sa pritom šepká, že práve Tesla Model 3 z produkcie Gigafactory Shanghai bude prvým elektromobilom, ktorý prevratnú batériu dostane do vienka. Yuqun a Musk majú byť v úzkom kontakte a pravidelne si vymieňať textové správy o aktuálnych pokrokoch v batériovej technológii a o biznise celkovo.

Náš tip
Batérie bez kobaltu? Tesla vyjednáva s čínskym výrobcom CATL
10. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+