Tak, ako sa neustále zlepšujú spaľovacie vozidlá, zlepšujú sa aj elektromobily. Ich veľmi dôležitou súčasťou je samotná platforma, na ktorej vznikajú jednotlivé modely. Práve platforma určuje základné črty vozidla, vrátane jeho pevnosti. Inžinieri zo spoločnosti CATL teraz predstavili najnovšiu ultra bezpečnú skateboardovú platformu na svete, ktorá je určená pre elektromobily. Na tému upozornil portál Batteriesnews.
Neuveriteľná odolnosť
Tento podvozok prichádza s neuveriteľnou odolnosťou, dokáže odolať čelnému nárazu v rýchlosti až 120 kilometrov za hodinu. A to bez vzplanutia či výbuchu batérie. Platforma nastaví nový štandard pre inteligentnú bezpečnosť podvozku a poskytuje komplexnú ochranu vo všetkých scenároch a rýchlostiach.
Dizajn platformy je zameraný na úzku integráciu s batériou tak, aby bolo všetko maximálne efektívne, no zároveň bezpečné. Využíva technológiu Cell-to-Chassis, ktorá priamo integruje batériové články do rámu vozidla, čo umožňuje zdieľaný konštrukčný dizajn. Keďže je podvozok oddelený od hornej časti, je schopný absorbovať až 85 percent energie nárazu vozidla (v porovnaní s približne 60 % v inom bežnom aute).
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla zápasí s dopytom po Cybertruckoch: Prémiové modely prerába na lacnejšie verzie
- Črtá sa veľká fúzia Hondy a Nissanu. Vznikne tretia najväčšia automobilka na svete
- Laboratórne testy vs skutočné používanie: Batérie elektromobilov vydržia oveľa dlhšie, ako sa predpokladalo
Vďaka týmto technologickým vylepšeniam prešiel podvozok s označením Bedrock úspešne prvým testom extrémnej bezpečnosti na svete. To zahŕňa najvyššiu rýchlosť a najsilnejší náraz. V preklade to znamená, že zvládol dokonca čelný náraz pri rýchlosti 120 km/h bez požiaru či výbuchu batérie.
Podvozok Bedrock definuje budúcnosť
V súčasnosti sa v prípade čelného nárazu vozidlá testujú pri rýchlosti 56 km/h, čo generuje energiu kolízie ekvivalentnú voľnému pádu z výšky 12 metrov. Rýchlosť 120 km/h sa rovná až 56 metrom, pričom sila nárazu je až 4,6-krát vyššia.
Platforma od CATL štruktúrou pripomína korytnačí pancier, pričom telo a kostra energetickej jednotky sú integrované a hlboko spojené, aby batérii poskytli takmer nezničiteľnú ochranu. Konštrukcia bola navrhnutá tak, aby rozptýlila náraz na viacero smerov, čím vozidlo postupne spomaľuje a výrazne znižuje rýchlosť, ktorou prekážky prenikajú do kabíny.
Podvozok navyše obsahuje ultra bezpečnú konštrukciu batériových článkov a špeciálnu izolačnú fóliu pohlcujúcu energiu. Čo sa týka odpojenia vysokonapäťovej batérie, to prebehne len za 0,2 sekundy od nárazu. Uvedenie tohto podvozku novej generácie nanovo definuje štandard pre inteligentnú bezpečnosť podvozku.