V susednom Česku vzniká zaujímavý elektromobil. Stavia ho spoločnosť Sigma Motor, ktorá na trhu prerazila s ľahkým roadsterom Sigma, v ktorom bol osadený klasický spaľovací motor. Novinka však bude slúžiť ako showcar a jazdu si budú môcť objednať firmy napríklad ako odmenu lojálnym zamestnancom.
Na rozdiel od roadsteru nejde o dizajnérske cvičenie, ale tvary auta sú dobre známe. Pri pohľade na aerodynamicky členitú karosériu poľahky spoznáte tvary produkčného Hyundai i30. Vnútri je však všetko iné.
Karosériu osadili na rám z 25CrMo4 oceľových trubiek. A ako bude ostrý elektromobil jazdiť? Zákrutami by mal lietať ako vystrelený z praku, lebo je dosť ľahký, keďže medzi hlavnými konštrukčnými prvkami nájdeme hliník, dural, ale aj karbónový kompozit. Pohotovostná hmotnosť 1 200 kilogramov hovorí za všetko.
O pohon sa stará elektromotor s permanentnými magnetmi s výkonom 102 koní, ktoré riadi softvér vyvinutý na VUT v Brne. Akumulátory sú zostavené z valcovitých článkov – ide teda o klasické tužkové baterky s kapacitou úctyhodných 60 kWh. A keď si pozriete udávaný systémový výkon 408 koní a 1 200 Nm, viete, že sa pozeráte na okruhové monštrum s obrovským potenciálom. Ten umocňuje aj pretekársky podvozok s dvojitým lichobežníkovým zavesením a nastaviteľným stabilizátormi.