Chevrolet Bolt je prvým predávaným elektromobilom, ktorý ponúka reálny dojazd nad 350 km a nemá cenu prémiového automobilu. Jeho konkurenti, Tesla Model 3 a Nissan Leaf 2. generácie, ktorí majú priniesť veľmi podobné parametre a ceny, sa dostanú na trh až v druhej polovici tohto roku. Počas svojej krátkej pôsobnosti na trhu, stihol získať množstvo významných ocenení. Na európsky trh zavíta tento rok ako koncernové dvojča pod názvom Opel Ampera-e. V nasledujúcej časti si popíšeme zaujímavosti, ktoré o elektromobile Chevrolet Bolt prezradili jeho konštruktéri.
1. Dojazd pri maximálnej rýchlosti činí 256 km
Maximálna rýchlosť Chevroletu Bolt je kvôli optimalizácii dojazdu elektronicky obmedzená na 150 km/h. Pri testovaní konštruktéri zistili, že pri tejto rýchlosti má Bolt dojazd okolo 256 km.
2. Sedačky sú asymetrické
Na vonkajšej strane predných sedačiek je integrovaný airbag. Z tohto dôvodu je táto strana viac “vypolstrovaná”. Návrhári Boltu prispôsobili vnútornú časť sedadiel komfortnému prístupu k lakťovej opierke, výsledkom čoho je ich asymetrickosť. Tá je zvýraznená aj odlišným čalúnením.
3. Diagnostika 1 400 položiek za 0,5 sekundy
Stlačením štartovacieho tlačidla dôjde k diagnostike 1 400 súčastí vozidla, a to do pol sekundy. Napríklad len na kontrolu riadiacej jednotky sa spustí 35 testovacích procesov.
4. Inteligentný menič prevodov
Pri nastavení maximálnej úrovne rekuperácie a následnom zastavení pri zaradenej rýchlosti, nedochádza k samočinnému pohybu vpred, ako býva zvykom pri automatickej prevodovke. To by mohlo vodiča pomýliť natoľko, že by opustil vozidlo so zaradenou rýchlosťou. Inžinieri však nastavili prevodovku tak, aby sa po odopnutí pásu a otvorení dverí, automaticky prepla do parkovacieho režimu.
5. Karoséria váži menej ako batérie
Ako vieme, batérie elektromobilu tvoria podstatnú časť jeho hmotnosti. Tú sa snažili konštruktéri vykompenzovať ľahkou karosériou, čo sa im za pomoci hliníka a vysokopevnostnej ocele podarilo na výbornú. 60 kWh batéria váži 430 kg, zatiaľ čo karoséria len 370 kg.
6. Pohotovostné odpojenie batérie
Kvôli bezpečnosti je možné prerušiť vysoké napätie medzi batériou a elektronickými systémami vozidla. A to pomocou obrovskej klapky umiestnenej pod sedákom zadnej lavice.
7. Rekuperácie presahuje možnosti palubnej nabíjačky
Chevrolet Bolt disponuje vysokoefektívnym rekuperačným systémom. Ten pri brzdení z kopca generuje výkon až 70 kW. To dokonca presahuje možnosti 60 kW palubnej nabíjačky.
8. Natavenie maximálnej úrovne nabitia na 90 %
V rámci palubného systému je možné nastaviť maximálnu úroveň nabíjania batérie na 90 %. A to kvôli možnosti dodatočného nabíjania prostredníctvom rekuperácie počas jazdy. Táto možnosť je vhodná pre vodičov, ktorý bývajú vo vyšších polohách a majú cestu do práce “z kopca”.
9. Samočistiaca cúvacia kamera
Zadná kamera cúvacieho systému má vlastné čistiace zariadenie. To sa aktivuje vždy po zaradení spiatočky.
10. Indikácia stavu nabitia aj pomocou “Morseovky”
Po zapojení elektromobilu Chevrolet Bolt na nabíjačku, začne LED indikátor umiestnený v strede palubnej dosky, informovať o úrovni nabitia pomocou Morseovej abecedy. 1 bliknutie znamená úroveň nabitia do 25 %, 2 bliknutia – 25 až 50 %, 3 bliknutia 50 až 75 % a 4 bliknutia nad 75 %. Pri úplnom nabití ostane “LED-ka” svietiť na zeleno.
Zdroj: motortrend.com, titulná foto: Chevrolet
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom