V čínskej provincii Ťiang-su bol spustený rozsiahly projekt s názvom “vehicle-to-grid” (V2G), do ktorého je zapojených viac ako 1 200 elektrických vozidiel schopných posielania energie naspäť siete. Tento inovatívny projekt umožňuje elektromobilom nabíjať sa počas období, kedy je spotreba energie nízka, respektíve následne odosielať energiu späť do siete v prípade hroziacich výpadkov alebo keď je úroveň zaťaženia v špičke. Téme sa venovala stránka Electrive.
Nové technologické pokroky k zelenej doprave
Podľa štátnej tlačovej agentúry Sin-chua boli účastníci projektu získaní prostredníctvom zľavových kupónov. Do iniciatívy sa následne zapojilo 1 277 elektrických vozidiel na 482 rozličných nabíjacích staniciach. Prevádzkovateľ siete, spoločnosť State Grid Jiangsu Electric Power, odhaduje, že do roku 2030 počet elektrických vozidiel v provincii Ťiang-su presiahne 10 miliónov. V prípade, že by sa len 10 % týchto vozidiel zúčastnilo na spätných dodávkach energie do siete, mohli by poskytovať kapacitu na znižovanie špičiek v objeme viac ako 1 milión kilowattov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC All-Terrain: 6 dní, 7 krajín, 2 800 km. Z toho 1 500 elektrických
- Česko ide príkladom. Priamo pri diaľnici D1 vyrástol masívny ultrarýchly nabíjací hub
- Rozbehlo sa veľké vyšetrovanie nedávneho požiaru elektromobilu. Výrobcovia majú zverejniť kľúčové dáta
Tá istá firma zároveň testuje V2G technológiu aj na elektrifikovaných autobusoch. Momentálne sú do projektu zapojené len dve vozidlá. Autobusy ponúkajú výhody v podobe väčšej kapacity pri jednorázovom nabíjaní, vyznačujú sa stabilnejšími časmi nabíjania a možnosťami škálovania. Projekt má potenciál priniesť nové technologické pokroky k zelenej doprave, spotrebe čistej energie a zvýši sa aj bezpečnosť dodávok energie v danom regióne.