Čínskym automobilkám sa začalo v Európe mimoriadne dariť. Predávajú tu svoje elektromobily, ktoré ponúkajú najmodernejšie technológie a bez problémov konkurujú zavedeným európskym značkám. Prinášajú so sebou jednu podstatnú výhodu – atraktívnejšiu cenu.
Dotované elektromobily z Číny podliezajú európske ceny
Dôvodom nižších cien je fakt, že Čína tieto elektromobily dotuje. Pôvodné európske automobilky sa kvôli tomu stávajú menej konkurencieschopné, čo pre trh neveští nič dobré. Európska únia preto pracuje na zvýšení ciel a dovozných poplatkov na elektromobily pochádzajúce z Číny. Zatiaľ čo EÚ finalizuje legislatívu, čínske automobilky už pracujú na alternatíve. Na tému upozornil portál Electrive.
Dovozné poplatky na čínske elektromobily nezvyšuje len Európska únia, podobné kroky oznámili aj USA, ktoré výrazne zvýšia colné sadzby. Vyzerá to tak, že Číňania už našli vhodné riešenie. Viaceré čínske automobilky zvažujú výstavbu tovární v Turecku, čím by sa týmto poplatkom efektívne vyhli. Niektoré čínske automobilky už továrne v Európe avizovali dávnejšie. Napríklad veľká automobilka BYD postaví svoju fabriku na výrobu elektromobilov u susedov v Maďarsku.
Ako sa vyhnúť zvýšeným dovozným poplatkom? Riešením by mohlo byť Turecko
Podľa najnovších informácií už prebiehajú intenzívne rokovania zo strany automobiliek BYD a Chery s Tureckom o investíciách do tamojších výrobných zariadení a zlepšení predajov v Európe. Turecko sa k tomu stavia pozitívne a diskusiu chce ukončiť čo najskôr. Rovnako rokuje aj so spoločnosťou SAIC, pod ktorú patria značky MG a Great Wall Motor.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Záruka na baterku milión kilometrov a cena malého hatchbacku. Na Slovensko prichádza elektrické SUV Ssangyong Torres EVX
- Pravidelná údržba elektromobilov je jednoduchšia než pri spaľovákoch. Ktoré úkony sa zvyknú robiť?
- Posledná šanca! Vyhrajte s NearCharger.sk mesačné nabíjanie Flat Safe od ZSE Drive
V Turecku sa už vyrábajú automobily rôznych popredných svetových značiek, no v rámci elektromobility je to zatiaľ chudobnejšie. Nástup čínskych výrobcov môže výrazne podporiť nielen ich priemysel, ale aj pripraviť miestny dodávateľský reťazec na prechod Európy na elektrickú mobilitu. Turecko je optimálnou voľbou pre export vozidiel do Európy kvôli dohode o colnej únii.
Turecký automobilový priemysel sa v roku 2023 umiestnil na prvej priečke vo vývoze krajiny. Ak by tu postavilo svoju továreň BYD, bol by to ďalší stimul pre tento sektor ekonomiky.