Expanzia čínskych elektromobilov značky BYD do Európy už naplno začala. Ako informuje portál InsideEVs, prvá stovka elektrických SUV BYD Tang po takmer dvoch mesiacoch konečne dorazila do nórskeho prístavu v meste Drammen.
Vozidlá budú do rúk čerstvých majiteľov odovzdané v priebehu septembra. Automobilka BYD začína prvou stovkou a celkovo v tomto roku plánuje do Nórska dodať až 1500 vozidiel. Vstup na nový trh predstavuje výrazný míľnik a v praxi ukáže, do akej miery dokážu čínske vozidlá konkurovať doterajšej európskej ponuke.
Nórsko ako trh s veľkým potenciálom
Nórsko je krajinou, kde sú elektromobily veľmi obľubované a predaje vykazujú dlhodobý rast. V roku 2020 tu elektrické vozidlá dosiahli 54,3% podiel. Záver roka bol ešte výrazne silnejší. Elektromobily si vtedy z celkových predajov vozidiel ukrojili až 67%. Potenciál pre úspech modelov BYD Tang je preto prirodzene vysoký. Otázkou zostáva len to, či Nórov dokážu dostatočne zaujať.
Svoj kúsok trhového koláča by si v Európe chceli ukrojiť aj čínske automobilky NIO, Xpeng a Aiways. Z pohľadu zákazníkov ide o vítaný krok, pretože dochádza k zvýšeniu konkurenčného boja, čo by malo stimulovať cenový boj medzi jednotlivými značkami.
BYD Tang v skratke
BYD Tang je 7-miestne elektrické SUV, ktoré z vonku môže pôsobiť nezaujímavo, no interiér a ponúkané parametre sú naopak veľmi solídne. Batéria má celkovú kapacitu 86,4 kWh, čo by malo stačiť na dojazd 400 kilometrov, podľa normy WLTP. Batériu je možné nabíjať cez palubnú nabíjačku s výkonom 7 kW alebo na DC nabíjačkách cez CCS konektor s výkonom 110 kW.
O pohon sa stará dvojica elektromotorov s kombinovaným výkonom 380 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,6 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastavuje na 180 km/h. Vozidlo je pripravené aj pre ťažné využitie s maximálnou záťažou 1410 kilogramov.
Cena pre nórsky trh bola stanovená na 599,900 NOK, čo je v prepočte približne 59 300 €. Do hry ešte vstúpia štedré štátne dotácie, ktoré túto cenu stlačia smerom dole.