MojElektromobil

Spoločnosť Jiyue oficiálne predstavila svoj nový elektromobil s názvom Jiyue 01. Tento elektrický crossover už stihol rozbúriť vlny na čínskom trhu. Ide o priameho konkurenta úspešnej Tesla Model Y, ktorej by sa chcel svojimi predajmi vyrovnať. Čo všetko ponúkne prináša CNEVpost.

Slávnostné predstavenie modelu Jiyue 01 sa uskutočnilo na významnom podujatí v Šanghaji, a to 27. októbra. Spoločnosť tu pokrstila toto menšie SUV pre päť cestujúcich, pričom zdôraznila inteligentné schopnosti vozidla. Spotrebitelia si môžu vybrať z dvoch verzií Jiyue 01 – Jiyue 01 Max a Jiyue 01 Max Performance, s príslušnými počiatočnými cenami 249 900 RMB (32 120 €) a 339 900 RMB (43 570 €).

To, čo odlišuje Jiyue 01 od jeho impozantného konkurenta, Tesla Model Y, nie je len jeho nižšia cena, ale aj jeho zaujímavé rozmery. S dĺžkou 4 853 mm, šírkou 1 990 mm, výškou 1 611 mm a rázvorom 3 000 mm ponúka Jiyue 01 vysokú priestrannosť. Model Y má pre porovnanie dĺžku 4 750 mm, šírku 1 921 mm, výšku 1 624 mm, a 2 890 mm rázvor.

jiyue 01 max
Jiyue 01 Max | Zdroj: CNEVpost

Pod kapotou Jiyue 01Max sú pre náročných zákazníkov k dispozícii dve možnosti batérií, a to s kapacitou 71,4 kWh alebo 100 kWh. Tie poskytnú dojazd (CLTC) 550 km a 720 km. Pre tých, ktorí hľadajú vzrušujúci výkon, prichádza verzia Jiyue 01 Max Performance. Tá sa môže pochváliť dvoma motormi, ktoré ponúkajú špičkový výkon 400 kW a schopnosť zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 3,8 sekundy. Vďaka 100-kWh batérii prejde až 660 km.

Nechýba ani špičkový autopilot

Zatiaľ čo hardvérové ​​špecifikácie Jiyue 01 sú porovnateľné so súčasnými prémiovými modelmi EV, spoločnosť sa odlišuje využitím pokročilej AI a inteligentných jazdných schopností od Baidu. Kokpit Jiyue 01 je poháňaný čipom Qualcomm Snapdragon 8295, ktorý sa môže pochváliť približne osemnásobným výkonom bežných čipov. 6K obrazovka vozidla s uhlopriečkou 35,6 palca je rozdelená do troch zón, aby vyhovovala jedinečným požiadavkám vodiča a spolujazdca.

jiyue 01 max
Jiyue 01 Max | Zdroj: CNEVpost

Rýchlosť rozpoznávania hlasu Simo je pozoruhodných 500 ms, a funguje v aute aj mimo neho. To umožňuje nepretržitú konverzáciu s vodičom. Túto funkciu podporuje Ernie Bot, integrovaný systém AI od Baidu, ktorý uľahčuje logické uvažovanie a schopnosti strategického plánovania.

Okrem toho sa elektormobil môže pochváliť aj špičkovým systémom autopilota. Ten sa podľa predstaviteľov spoločnosti nachádza už na úrovni 4, ktorú zatiaľ dosiahla len Tesla. Tá ho však zatiaľ využíva len v USA, a preto sa na čínskom trhu môže jednať o prevratné riešenie. Na svoje fungovanie využíva 11 HD kamier a 12 ultrasonických radarov spolu s päť milimetrovými vlnovými radarmi.

Náš tip
eFleetDay 2023 Truck&Bus: Takto to vyzeralo priamo na mieste diania | VIDEO
2. novembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+