V poslednej dobe je horúcou témou to, že sa jednotlivé krajiny snažia ochrániť svoj trh pred čínskymi výrobkami. Robia tak najmä z dôvodu, že čínske veci sú často oveľa lacnejšie, a to kvôli nerastnému bohatstvu krajiny, či prílišným dotáciám priamo od vlády. Jedným z takýchto trhov je aj USA, kde prednedávnom nachystali zavedenie vyšších ciel, no nakoniec sa ešte muselo odložiť, informuje CNEVpost.
V USA totiž mala od dnes, prvého augusta, začať platiť nová tarifa na dovážané elektromobily a batérie z Číny. Oznámili to už v máji tohto roka, čo vzbudilo vlnu pozitívnych ohlasov, ale aj kritiky. Najväčšie pozitívum pre tamojšie obyvateľstvo by bolo v tom, že ochránia domácu výrobu, keďže aj u nich sa vyrábajú autá, konkrétne aj elektromobily. Pri príchode čínskych elektromobilov s nízkou cenovkou by hrozilo, že automobilky zaniknú.
Tieto sadzby mali byť od dnes vo výške 100 % na dovážané elektromobily (doteraz 25 %) a 25 % na batérie (doteraz 7,5 %). Okrem toho by sa sadzby mali zvyšovať aj niektoré iné komponenty, ktoré okrem iného môžeme využívať aj pri výrobe áut. Nastal však problém a pravidlá nakoniec nezačali platiť od 1. augusta.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Počet verejných nabíjacích bodov na Slovensku rastie. Toto je aktuálne číslo
- Mercedes-Benz EQV a dovolenka do Talianska: tipy ako zvládnuť 2 500 km elektromobilom
- Exkluzívne: Dôkladne sme si pozreli Audi A6 e-tron. Prináša nové vychytávky a dojazd vyše 750 km
Platnosť sa posúva
Môže za to najmä fakt, že k novému zneniu zákona sa objavilo až 1 100 komentárov verejnosti, ktoré nestihli doteraz všetky spracovať. Či ide len o výhovorku a stále prebiehajú jednania je otázne. Celkovo sa tak odkladá platnosť zákona, pričom zatiaľ nebol stanovený konkrétny nový dátum, odkedy by mali pravidlá začať platiť. Ak ho stanovia, potrvá dva týždne, kým vstúpia pravidlá do platnosti. Ešte stále si tak tamojšie obyvateľstvo môže kúpiť elektromobil značky BYD, Nio alebo aj Cherry za celkom prijateľnú cenu.