Z Číny sa postupne dostávajú lokálne elektromobily aj do Európy a ich ponuka sa viditeľne rozširuje aj u nás. Zoznam čínskych elektromobilov v Európe sa čoskoro doplní aj o MG Marvel R.
Ak sa povie čínsky elektromobil, väčšina očakáva nízku cenu a stále veľmi dobré parametre. Prax ale zatiaľ ukazuje, že takýto scenár sa neblíži. Príkladom môže byť aj čínsky elektromobil MG Marvel R, ktorý už oficiálne dorazí aj do európskych krajín. Dostupný bude v dvoch verziách, a to s pohonom všetkých kolies alebo s náhonom na zadnú nápravu. Automobilka MG sa aj pri tomto aute zameriava na komfort a výkon, čo sa samozrejme prejaví aj na cene.
Výkonný a s podporou V2L
Veľkosťou ide o štandardné SUV s dĺžkou 4,67 metra, ktoré má rázvor kolies 2,8 metra. Ako sme spomínali, vybrať si budete môcť z dvoch rôznych verzií na základe výkonu a poháňaných náprav. Verzia s pohonom všetkých kolies je vybavená tromi elektrickými motormi s celkovým výkonom 212 kW a WLTP dojazdom 370 kilometrov. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 200 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť už za 4,9 sekundy. Verzia s pohonom zadných kolies je vybavená dvojicou elektrických motorov s maximálnym výkonom 132 kW. Nakoľko ide o efektívnejší model, prirodzene stúpol aj WLTP dojazd na 402 kilometrov.
Čo si už vybrať nebudete môcť je veľkosť batérie. Tá je jednotná a má kapacitu 70 kWh. Palubná nabíjačka je trojfázová, takže jej výkon sa zastavuje na hodnote 11 kW. Pri DC nabíjaní nie je spomenutý maximálny výkon, čo je zvláštne, no upresnili aspoň čas nabíjania. Z 5 na 80 percent sa dokáže nabiť za 43 minút, čo v súčasnosti patrí medzi podpriemer. Elektromobily týchto rozmerov štandardne zvládajú rýchlejšie nabíjanie, maximálne do 30 alebo 35 minút. Na druhú stranu, určite poteší funkcia V2L, vďaka čomu je možné využiť vysokonapäťovú batériu vozidla, ako záložný zdroj. Priamo z batérie tak môžete napájať rôzne spotrebiče.
Predný kufor a jazdní asistenti
MG Marvel R je vybavený ťažným zariadením. Maximálna hmotnosť nebrzdeného prívesu je 750 kilogramov, pri brzdenom sa zatiaľ údaj nespomína. Kufor nie je najväčší, no ponúkaných 357 litrov by vám malo postačovať. Ak by ste jazdili iba vo dvojici, po zložení zadných sedadiel sa objem rozšíri na 1396 litrov. Dobrou správou je, že verzia s výhradným pohonom zadných kolies ponúkne aj frunk. Teda kufor bude aj pod prednou kapotou s objemom 150 litrov, čo je veľmi slušné.
O komfort počas jazdy sa samozrejme musia postarať samotné prvky spracovania, no chýbať nebude ani infotainment s veľkým, až 19,4 palcovým displejom. MG tu upozorňuje na konektivitu iSmart, ktorá zabezpečuje údaje o premávke v reálnom čase, predpoveď počasia, službu Amazon Prime pre online hudbu a podobne. Chýbať tiež nebude funkcia ovládania hlasom. Oveľa dôležitejším prvkom systému je samotná bezpečnosť. MG Pilot pozostáva zo 14-tich inteligentných jazdných systémov, vrátane adaptívneho tempomatu, držania v jazdnom pruhu a ďalšie.
Čo sa týka cien, tak očakáva sa niekde v rozmedzí 40 až 50 tisíc eur. Aspoň tak boli nastavené ceny ešte pri pôvodnom predstavení v marci. Oficiálne európske ceny budú oznámené až pri spustení predaja. Cena do 50 tisíc nie je pre SUV vyslovene vysoká cena, najmä ak ide o elektromobil. Konkurencia je ale už teraz veľká a v podobných cenách sa pohybujú aj vozidlá od lokálne dobre známych a stabilných automobiliek. Volkswagen ID.4 alebo Škoda Enyaq iV sa dajú kúpiť v plnej výbave za približne 50 tisíc eur. Je preto otázne, akú motiváciu budú mať európski zákazníci siahnuť práve po menej známych čínskych modeloch.