Legenda sa vracia: Citroën plánuje oživiť ikonický model 2CV

Zdroj: Retro Motor

Citroën sa vážne zamýšľa nad návratom legendárneho modelu 2CV, ktorý prestal vyrábať pred viac ako troma desaťročiami. Ako uvádza magazín Autocar, prvé dizajnové práce na nástupcovi tohto ikonického vozidla, ktoré zohralo kľúčovú úlohu pri mobilizácii povojnového Francúzska, už začali. Projekt sa však nachádza iba v ranom štádiu vývoja.

Citroën reaguje na rastúci dopyt po retro modeloch

Podľa zdrojov bola motiváciou na tento krok úspešná premiéra retro inšpirovaného modelu Renault 5 s priaznivou základnou cenou 22 995 libier. Renault 5 zaznamenal vo Francúzsku okamžitý úspech, keď sa za posledný mesiac predalo 9973 kusov, čo je o 1721 viac ako v prípade nového Citroënu ë-C3. Už počas novembra 2024, ktorý bol prvým úplným mesiacom predaja Renaultu 5, sa podarilo zvýšiť podiel značky Renault na francúzskom trhu s elektromobilmi z 16,3 % na 23,2 %.

Mohlo by vás zaujímať:

Na rozdiel od Renaultu 5, ktorý bol navrhnutý s predstavou, ako by mohol pôvodný model vyzerať, ak by sa vyrábal bez prerušenia, nový Citroën 2CV by mal zachovávať vzhľad bližší originálnemu modelu. Citroën už naznačil svoju chuť po retro dizajnoch predstavením modelu Ami na parížskom autosalóne v roku 2024, ktorý čerpá z klasických prvkov 2CV, ako sú výrazné okrúhle svetlomety, prelisované blatníky a historické logo Citroën.

Citroën Ami – Dizajn | Zdroj: Citroën

Tento krok predstavuje výraznú zmenu postoja značky, ktorá doteraz popierala akékoľvek plány na oživenie tohto kultového modelu. Hoci dizajnérsky riaditeľ Citroënu Pierre Leclercq na autosalóne v Bruseli neodhalil konkrétne plány na nový 2CV, naznačil, že značka je otvorená retro dizajnom a zdôraznil dôležitosť filozofie jednoduchosti a dostupnosti, ktoré boli kľúčové pri pôvodnom modeli.

Súvisiacie články

Pôvodný 2CV bol navrhnutý ako základné, cenovo dostupné vozidlo, ktoré prinieslo mobilitu širokej verejnosti v povojnovom Francúzsku. Podobné ciele môžu byť aktuálne aj dnes, keďže ceny nových vozidiel rastú v dôsledku prechodu na elektromobily a zvyšovania cien energie a materiálov.

Nový Citroën 2CV má priniesť cenovo výhodnú mobilitu

Z hľadiska nákladov by nový model 2CV pravdepodobne využil úspornú platformu Smart Car od skupiny Stellantis, ktorá je základom pre modely ako nový C3, Fiat Grande Panda či Vauxhall Frontera. Na ďalšie zníženie nákladov by mohol byť model odľahčený od niektorých prvkov, pričom by sa kládol dôraz na účinnosť pohonu a menší batériový balík, čo by znížilo jeho cenu.

Citroën ë-C3

Šéf Citroënu Thierry Koskas pritom zdôraznil, že batérie tvoria až 40 % nákladov na výrobu elektromobilov. Zároveň naznačil potrebu zníženia ich cien. Ako príklad možno uviesť Daciu Spring s 26,8 kWh batériou, ktorá poskytuje dojazd 140 míľ a začína s cenou 14 995 libier.

Hoci platforma Smart Car podporuje aj benzínové a hybridné pohony, nový model 2CV by mal pravdepodobne menší elektrický pohon, čo by lepšie zodpovedalo jeho kompaktnému dizajnu. Pôvodný 2CV mal najväčší motor s objemom 602 cm³ a výkonom iba 32 koní, čo je podľa dnešných štandardov veľmi málo.

Dočkáme sa ho pravdepodobne v roku 2028

Nový Citroën 2CV by sa cenovo zaradil medzi modely Ami (od 7 695 libier) a C3 (od 17 990 libier), pričom by konkuroval modelom ako Dacia Spring (14 995 libier) či Leapmotor T03 (15 955 libier). Je možné, že nový model bude väčší ako spomínané konkurenčné vozidlá, pričom jeho cena by mohla byť nižšia ako Renault 5.

Citroën 2CV možný dizajn | Zdroj: AutoCar

Hoci zatiaľ nie je jasné, kedy sa nový 2CV dostane na trh, štvorročný vývojový cyklus naznačuje možné uvedenie v roku 2028. Tento rok by zároveň pripadol na 80. výročie predstavenia pôvodného modelu na parížskom autosalóne, čo by mohlo byť symbolickým momentom na návrat tejto automobilovej legendy.

Náš tip
BMW iX 2026: Facelift prináša lepší dojazd, aj verziu M70 s 650 koňmi
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.