Veľmi unikátny Citroën Ami bol predstavený už v roku 2020, odkedy si ho aj napriek jeho nezvyčajnému dizajnu a jednoduchému spracovaniu zakúpilo viac ako 65 000 zákazníkov. Elektromobil bol vytvorený hlavne na jazdu po meste, o čom svedčia aj jeho rozmery či dojazd. Spoločnosť sa však v priebehu tohto roka rozhodla inovovať jeho dizajn. Nových zmenách informoval portál InsideEVs.
Vynovený Citroën Ami a limitovaný Ami Buggy Vision
Citroën Ami s novým “futuristickým” dizajnom bude na trhu dostupný na začiatku roka 2025. V exteriéri pribudlo niekoľko ostrejších hrán, najmä v oblasti blatníkov a na prednej maske. Najviac očí jednoznačne zaujme nový dizajn kolies s vypuklými farebnými štvorcami. Interiér vyzerá úplne identicky, ako v starom modeli. Jedinou zmenou, ktorú je možné rozoznať z priložených fotografií je použitie nového typu volantu.
Kvôli európskej legislatíve, ktorá umožňujú šoférovať tento typ vozidla už tínedžerom od 15 rokov sa nezmenili ani jeho technické špecifikácie. Maximálna rýchlosť je stále limitovaná na 45 km/h. Batéria s kapacitou len 5,5 kWh poskytne dojazd približne 75 kilometrov a maximálny podporovaný výkon nabíjania je limitovaný na 3,6 kW.
Mohlo by vás zaujímať:
- Volkswagen ID.3 pre Čínu dostal LFP batériu a mimoriadne nízku cenu
- Prvá Tesla Cybertruck v EÚ možno príde o značky. Európske asociácie žiadajú české ministerstvo o vysvetlenie
- Rodinný výlet z Košíc do Londýna a naspäť. Takmer 5 000 km elektromobilom po celej Európe | Blog
Okrem modernizovaného malého mestského autíčka spoločnosť predstavila aj novinku Citroën Ami Buggy Vision. Nový model je vybavený terénnymi kolesami, ktoré by podľa fotografií mohli byť prispôsobené na jazdu po piesku. Plážový dizajn evokujú práve držiaky na surfy nahrádzajúce panely na dverách. Na streche streche tohto modelu sa nachádza strešné okno a doplnkový LED panel.
Aj napriek zaujímavému dizajnu terénnej verzie sa spoločnosť rozhodla vyrobiť len 50 kusov, ktoré pravdepodobne budú ponúknuté len vybraným klientom. Stará verzia Citroënu Ami sa cenovo pohybovala od 7 300 € do 8 300 €. O cene predstaveného modelu zatiaľ spoločnosť neposkytla žiadne informácie, no predpokladáme, že aj napriek modernizácií nepresiahne hranicu 9 000 €.
Keďže aj značka Citroen patrí do koncernu Stellantis, neprekvapí, že sa toto vozítko ponúka s pozmeneným dizajnom aj pod inými značkami. Vyrába sa napríklad aj ako Opel Rocks Electric, či Fiat Topolino.