MojElektromobil

Citroën dnes oznámil novú modelovú radu obľúbeného kompaktného hatchbacku C4, ktorý prichádza s vynoveným dizajnom a s tromi rôznymi typmi pohonu. Francúzi vsadili na benzínový motor, diesel a nakoniec aj elektromobil s označením ë-C4.

Zmena vonku i vo vnútri

Ako môžete vidieť už z prvých fotografií, nová C4 dostáva vynovený vzhľad, ktorý sa orientuje na jasné črty, vďaka ktorým je možné identifikovať značku a zároveň prináša jemné oblé tvary pre dobré aerodynamické vlastnosti. Rovnako ako z vonku, tak aj vo vnútri sa automobilka zameriava na štýlové spracovanie spojené s príjemným a funkčným interiérom. Budúci majitelia si navyše budú môcť prispôsobiť interiér, ale aj exteriér vozidla podľa svojich predstáv.

Firma ponúka až 31 rôznych kombinácií v exteriéri a 6 rôznych vyhotovení interiéru. Samozrejmosťou sú kompaktné rozmery a dostatok miesta vo vnútri. Nechýba množstvo odkladacích priestorov prirodzene vyplývajúcich z dizajnu. Rozmery novej C4 sú 4,360 milimetrov na dĺžku, 1,800 milimetrov na šíru a 1,525 milimetrov na výšku. Kufor má objem 380 litrov a po sklopení sedadiel získate celkovo 1 250 litrov. Vozidlo má nasadené 18 palcové disky so špecifickým a štýlovým dizajnom. To je však najväčší dodávaný variant, pričom vybrať si budete môcť ešte zo 16 a 17 palcových diskov.

Citroën v rámci nového modelu viackrát opakuje prítomnosť LED svetiel, ktoré sú tvarované to Včka. Čo je však dôležité, LED osvetlenie je dostupné ako pre denné svetlá, tak aj stretávacie, diaľkové a hmlovky. O komfortnú jazdu sa zase postarajú aj adaptívne hydraulické tlmiče. Na tomto aspekte si Citroën dáva špeciálne zaležať, nakoľko chce priniesť maximálnu filtráciu od nerovností na ceste. V tlačove správe tvrdia, že chcú dosiahnuť jazdu “ako na lietajúcom koberci”, a že pri vývoji novej generácie tlmičov spísali až 20 patentov.

Bezpečnosť bude kontrolovať celá séria asistentov, a to napríklad monitor slepého uhlu, aktívne bezpečnostné brzdenie, aktívne varovanie pri vybočení z pruhu, parkovací asistent spolu s 360 stupňovou kamerou, adaptívny tempomat či asistent jazdy na diaľnici. Samozrejmosťou je tiež rozpoznávanie dopravných značiek, sledovanie pozornosti vodiča či inteligentné prepínanie svetiel.

Elektrické déjà vu

Ako som na začiatku spomínal, k dispozícii budú celkovo tri typy pohonov. Nová generácia benzínových motorov poskytne 100 až 155 konských síl, naftové budú k dispozícii s výkonom 110 až 130 konských síl. Čisto elektrický model ë-C4 bude vybavený elektromotorom o výkone 136 konských síl (100 kW). Už tento parameter by vám mohol naznačiť, že aj teraz zažívame “elektrické déjà vu”, nakoľko v prípade elektrickej verzie môžeme počítať s parametrami, ktoré sú pre koncernové elektromobily totožné.

citroen ec4 elektromobil

Konkurencia z Francúzska

Tak ako Peugeot e-208, Peugeot e-2008 a DS 3 Crossback E-Tense, aj Citroën ë-C4 bude vybavený 50 kWh batériou, ktorá by mala postačovať pre normovaný WLTP dojazd na úrovni 350 kilometrov. Priamo na to nadväzujú aj jednotlivé možnosti nabíjania. Najrýchlejšie DC nabíjanie bude možné s maximálnym výkonom 100 kW, vďaka čomu dokážete batériu dobiť za 30 minút na 80 % kapacity. K dispozícii tiež bude nabíjanie o výkone 11 kW cez vstavanú trojfázovú palubnú nabíjačku, kedy auto dokážete dobiť za 5 hodín.

Prítomná bude tiež možnosť o výkone 7,4 kW, kedy nabíjanie zaberie 7 a pol hodiny. Firma počíta aj s nabíjaním zo zásuvky s maximálnym odberom 16 A, z ktorej auto nabijete za 15 hodín. Štandardná možnosť nabíjania z klasickej zásuvky však auto dobije za viac ako 24 hodín. Pozitívne je, že tak ako u všetkých elektrických modelov koncernu, ani tu nebude chýbať tepelné čerpadlo v kombinácií s odporovým kúrením. Odporové kúrenie sa využije iba vtedy, ak tepelné čerpadlo stratí svoju efektivitu pri veľmi nízkych teplotách.

Nový Citroën C4 a ë-C4 by mal doraziť na trh koncom tohto roka. Ceny modelov zatiaľ nie sú známe.

30. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+