Francúzska automobilka Citroën predstavila v svetovej premiére na autosalóne v Pekingu svoje prvé vlastné SUV s označením Citroen C5 Aircross. A to nie je v jeho prípade jediné prvenstvo. Jedná sa aj o prvý plug-in hybrid značky, pričom táto motorizácia robí z C5 Aircross najvýkonnejší sériový Citroën celej histórie. Taktiež poteší elektrickým dojazdom na úrovni 60 km, originálnym interiérom a inovovaným legendárnym pružením Hydractive.
Prvé vlastné SUV? A čo C4 Aircross a C-Crosser? V prípade týchto vozidiel sa jednalo skôr o premenované a ľahko faceliftované modely Mitsubishi ASX a Outlander. Zbrusu nové SUV Citroën C5 Aircross vyrástlo na platforme EMP2, na ktorej je postavené aj európske auto roka 2017 – Peugeot 3008. Jeho dizajn nezaprie inšpiráciu v podobe súrodencov C4 Cactus a “trnavskej” C3. C5 Aircross bude k dispozícii aj s ochranno-dekoračnými prvkami Airbumps.
Rozmerovo je Citroën C5 Aircross o čosi väčší ako koncernová “3008-ička”. Pri dĺžke 4,5 m, šírke 1,84 m a výške 1,67 m ponúka slušný rázvor 2,73 m. Batožinový priestor dosahuje hodnotu 482 litrov.
Najvýkonnejším Citroënom histórie vďaka plug-in hybridnej motorizácii
Nové SUV bude disponovať viacerými motorizáciami, nás však bude najviac zaujímať tá plug-in hybridná. Vďaka nej je nové SUV najsilnejším sériovým Citroenom všetkých čias. Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid ponúkne výkon 221 kW, čo je po starom 300 konských síl. Žiaľ, Citroën toho o tejto pohonnej jednotke viac neprezradil. Dostupné budú aj štandardné “citroeňácke” motorizácie Pure Tech, THP a HDi o objeme 1,2 l, 1,6 l a 2.0 l. Fanúšikov elektromobility poteší, že Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid ponúkne čisto elektrický dojazd na úrovni 60 km.
V skutku vydarený interiér
Francúzskym automobilkám treba uznať, že sú špičkou v navrhovaní interiéru svojich vozidiel. Neboja sa experimentovať a neustále prinášajú niečo nové. V kabíne už niekoľkokrát spomínaného Peugeotu 3008, sa môžu pasažieri na predných sedadlách cítiť ako v kozmickej lodi. A koncernový bratranec Citroën C5 Aircross nechce zaostávať. Interiér “C-päťky” síce nepôsobí až takým “hi-tech” dojmom, je však o to viac elegantný. Na prvý pohľad zaujme najmä vertikálne združenými výduchmi ventilácie a netypickým tvarom volantu.
Digitalizácia ovládacích a zobrazovacích prvkov neobišla ani C5 Aircross, kvitujeme však, že mechanické prvky nevymizli úplne. Prístrojový štít tvorí 12,3 palcový displej. Samozrejmosťou je aj centrálny displej infotainmentu, ktorý má uhlopriečku 8 palcov.
Nové LED-ky aj legendárne pruženie
Vôbec prvýkrát sa v modely značky Citroën objavia svetlá s plne LED-kovou technológiou. A to ako vpredu, tak aj vzadu. Denné osvetlenie ostalo, tak ako v prípade súrodencov, mimo hlavných reflektorov, v podobe samostatného “obočia”.
Ďalšie prvenstvo si pripisuje Citroën C5 Aircross za požitie inovovaného odpruženia Hydractive, ktoré sa stalo legendou. Zdokonalený hydropneumatický systém teraz nesie označenie Progressive Hydraulic Cushions. Dvojstupňové pasívne tlmiče fungujú tak, že pri väčšom stlačení stuhnú a pri pokojnejšej jazde nadobudnú naopak veľmi komfortný charakter.
Citroën C5 Aircross sa objaví na trhu na jeseň, avšak len Číne. Do Európy dorazí až koncom budúceho roka.
Zdroj: tlačová správa
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom