Citroen ešte koncom roka 2023 predstavil novú generáciu modelu ë-Berlingo. Už od premiéry jeho koncernových súrodencov Peugeot e-Rifter a Opel Combo Electric sme očakávali, že technické parametre nového Citroenu budú veľmi podobné, a nebudú sa zásadne líšiť ani od jeho predchádzajúcej generácie.
Zásadnou zmenou prešiel vzhľad prednej časti. Ten sa prispôsobil novému dizajnovému jazyku značky po vzore malého Citroenu ë-C3. Zmenilo sa aj logo v prednej maske a výrazne sa rozšírili možnosti konektivity. Zároveň do vozidla pribudli praktické prvky, ako napríklad tepelné čerpadlo. Výkon motora zostáva aj v novej generácii na úrovni 100 kW, rovnako ako v prípade e-Rifteru či Comba Electric. V predĺženej verzii XL je nové ë-Berlingo dostupné v 5-miestnej aj 7-miestnej verzii.
Batéria, dojazd a nabíjanie
Taktiež batéria s kapacitou 50 kWh na prvý pohľad predznamenáva, že pohonného ústrojenstva sa zmeny nedotkli – pohon prednej nápravy, 100 kW výkon a maximálny krútiaci moment 270 Nm. Naopak práve tam Citroen vykonal zásadné zmeny, vozidlo totiž dostalo novú LFP batériu.
Kapacita akumulátora sa tiež zvýšila, hoci kapacita minulej aj novej batérie udáva zhodných 50 kWh. Tentokrát však nejde o hrubú hodnotu, ale o čistú využiteľnú kapacitu. To sa odzrkadlilo na zmene hodnoty dojazdu podľa WLTP, ktorá narástla z 270 kilometrov až na úroveň 320 km. o To predstavuje zlepšenie takmer 20 %. Podľa zverejnených technických parametrov sa spotreba pohybuje v rozsahu 18 až 18,7 kWh na 100 kilometrov (metodika WLTP, podľa verzie vozidla).
Výrobca síce neprezradil názov dodávateľa nového akumulátora, avšak rovnakú technológiu aplikuje aj na iné modely než malé dodávky. Napríklad novinka v kategórii malých elektromobilov, Citroen ë-C3, bude mať tiež batériu LFP.
Hoci Citroen neuvádza presnú rýchlosť nabíjania novej batérie jednosmerným prúdom, vychádzajúc z jeho koncernových súrodencov to bude maximálne 100 kW. V tlačovej správe sa uvádza, že nabitie batérie z 0 na 80 % trvá 30 minút “na verejnej 100 kW nabíjacej stanici”.
Nové ë-Berlingo sa po novom už štandardne dodáva 11 kW palubnou nabíjačkou. Tá bola až donedávna príplatkovým prvkom výbavy.
Citroen ë-Berlingo cena a konkurencia
Nový Citroën Berlingo sa na Slovensku do predaja dostal v apríli 2024. V septembri 2024 došlo k zverejneniu nového cenníka. Plne elektrická verzia Electric 136k začína na cenníkovej cene 35 990 € (verzia M s dĺžkou 4 403 mm), respektíve 36 990 € (predĺžená verzia XL s dĺžkou 4 753 mm). V prípade využitia financovania cez finančné služby Citroen je možné získať bonus vo výške 1 000 €, kedy sa cena vozidla znižuje na 34 990 €, respektíve 35 990 €.
Konkurencia však taktiež nespí a okrem sesterských modelov Peugeot e-Rifter a Opel Combo Electric tak bude nové ë-Berlingo čeliť aj ďalšiemu rivalovi z Francúzska, ktorým je prednedávnom predstavený Renault Kangoo E-Tech electric.