MojElektromobil

V ostatných mesiacoch sa čoraz častejšie objavujú informácie o príprave nových cenovo dostupnejších elektromobilov, ktoré by mohli pomôcť rozvoju segmentu aj na trhoch s nižšou kúpnou silou.

A hoci na tom skutočne pracuje viacero známych značiek, výsledky medzi prvými prináša práve Citroën s najnovšou generáciou Citroën C3. Tá sa mimochodom bude vyrábať u nás na Slovensku.

Elektrický hatchback Citroën ë-C3 s výškou 1,57 metra vyrástol na platforme “Smart Car” a do vienka dostal elektromotor s výkonom 83 kW, respektíve 113 koní. Z nuly na stovku sa rozbehne za 11 sekúnd a maximálna rýchlosť modelu dosahuje 135 kilometrov za hodinu.

Osadená je tu LFP batéria s kapacitou 44 kWh, čo má byť dostatok na dosahovanie 320 kilometrového dojazdu, podľa metodiky WLTP. Na nabíjanie je možné využívať aj AC palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW, kedy má nabíjanie z 20 na 80 % trvať približne 2 hodiny 50 minút.

V tomto prípade ale treba upozorniť, že 11 kW nabíjačka je za príplatok. Vo výbave je základom 7 kW nabíjačka, ktorá batériu z 20 na 80 % nabije za približne 4 hodiny a 10 minút. Čiastočným prekvapením môže byť prítomnosť DC nabíjania s výkonom 100 kW, kedy nabíjanie v rozsahu z 20 na 80 % trvá 26 minút.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

V rámci šetrenia a snahy stlačiť predajnú cenu čo najnižšie prišlo aj k nejakým tým ústupkom. Spomína sa hlavne to, že centrálny displej s uhlopriečkou 10,25 palcov nie je súčasťou základnej výbavy s označením “You”.

Musíte si zaň priplatiť alebo sa pre využívanie multimediálneho obsahu spoliehať len na využívanie svojho mobilného telefónu v kombinácii s aplikáciou “My Citroen Play with Smartphone Station”. Objem batožinového priestoru je 310 litrov.

Prítomný je pomerne pestrý zástup asistenčných systémov. Od autonómneho núdzového brzdenia, cez monitorovanie únavy vodiča a automatické rozpoznávanie značiek, až po aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu a inteligentné predné svetlá. Súčasťou výbavy sú aj zadné parkovacie senzory, za príplatok je možné pridať aj zadnú kameru.

Slovenská cena Citroën ë-C3

Nový elektrický hatchback Citroën ë-C3 má prinášať cenovo dostupnú elektromobilitu pre všetkých. Pri prvotnom ohlásení bolo uvedené, že vo verzii s 320 kilometrovým dojazdom sa bude predávať za 23 200 €. To naplnilo skoršie informácie o cenovke pod hranicou 25 000 €.

S príchodom júna 2024 došlo k zverejneniu oficiálneho cenníka pre Slovensko, v ktorom nájdeme, že cena Citroën ë-C3 je 22 990 €. Avšak táto cena platí len pri nákupe s využitím financovania vozidla cez finančný služby značky Citroën, kedy je aplikovaný bonus vo výške 500 €. Štandardná cena Citroën ë-C3 s dojazdom 320 km je 23 490 €. 

Dostupná je aj verzia s vyššou výbavou MAX, kedy oficiálny cenník uvádza cenu 27 490 €. Vyššia výbava oproti základu prináša viacero praktických prvkov ako napríklad: zadnú parkovaciu kameru, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo elektricky ovládané, elektricky sklápateľné, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá. Nechýba ani možnosť diaľkovej predprípravy teploty vo vozidle.

Zdroj: Citroen

Cenová konkurencia pre model Citroën ë-C3

Na našom trhu je za nižšiu cenu aktuálne dostupný prakticky len jeden elektromobil – modernizovaná Dacia Spring Electric s cenou 16 900 €. Počas tretieho kvartálu 2024 má pribudnúť aj Dongfeng Box za 21 990 €. Do pomyselného ringu sa v dohľadnej dobe postaví aj Hyundai Inster s cenou základnej verzie približne 20-tisíc €.

Citroën sa však pri dobíjaní európskeho trhu zjavne rozhodol zájsť ešte o kus ďalej. V tlačovej správe pre časom uviedol, že do roku 2025 na trh uvedie aj Citroën ë-C3 vo verzii s 200 kilometrovým dojazdom a cenovou 19 990 €. Verzia s 320 km dojazdom sa u predajcov začala objavovať od júla 2024. 

Copyright William Crozes @ Continental Productions
3. júla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+