MojElektromobil

Pri elektromobiloch, ktoré sú vybavené batériami nižších kapacít, sa objavujú predsudky a obavy spojené s ich praktickou využiteľnosťou na absolvovanie dlhších trás. 

Táto problematika zvykne podliehať aktívnej diskusii aj v okruhu skúsených majiteľov elektrických vozidiel a prax ukazuje, že ani dlhšie trasy nie sú problémom. 

Známy nórsky elektromobilista a YouTuber, Bjorn Nyland, sa s elektrickými autami pravidelne vydáva na 1000 kilometrový okruh, aby verejnosti priniesol reálne dáta a skúsenosti. Trasu už absolvoval v rôznorodých modeloch, vďaka čomu je k dispozícii množstvo údajov a jednotlivé elektromobily sa dajú porovnať.

Nie je to len o kapacite batérie

Ako informuje portál InsideEVs, najnovšie sa Nylandovi do rúk dostal nový Citroën ë-C4. V podvozku Citroën ë-C4 je umiestnená batéria s využiteľnou kapacitou 45 kWh, pričom celková kapacita je 50 kWh.  Napriek tejto skutočnosti v 1000 kilometrovej skúške obstál skutočne dobre. 

Trasu zvládol s celkovým časom 11 hodín a 15 minút a celkovo si spravil 8 prestávok na nabíjanie. V porovnaní s modelom Mercedes-Benz EQC s 80 kWh batériou bol pomalší len o 15 minút a na taký Volkswagen ID.4 s 82 kWh batériou strácal 40 minút. Záver je taký, že hoci má Citroën ë-C4 batériou s podstatne menšou kapacitou, v praxi to vyvažuje dobrou spotrebou a efektívnym nabíjaním.

Zdroj: InsideEVs

Problematike absolvovania dlhších trás na elektromobiloch sme sa venovali aj na Salóne elektromobilov 2021. Do pozornosti preto dávame diskusiu Dovolenka s elektromobilom: Ako treba plánovať cestu k moru?. Plno praktických informácií prináša aj prehľad Elektromobilom do Chorvátska – kadiaľ ísť a kde nabíjať?.

Náš tip
Tesla Model 3 dokázala prejsť takmer 1000 kilometrov na jedno nabitie
6. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+