Pri elektromobiloch, ktoré sú vybavené batériami nižších kapacít, sa objavujú predsudky a obavy spojené s ich praktickou využiteľnosťou na absolvovanie dlhších trás.
Táto problematika zvykne podliehať aktívnej diskusii aj v okruhu skúsených majiteľov elektrických vozidiel a prax ukazuje, že ani dlhšie trasy nie sú problémom.
Známy nórsky elektromobilista a YouTuber, Bjorn Nyland, sa s elektrickými autami pravidelne vydáva na 1000 kilometrový okruh, aby verejnosti priniesol reálne dáta a skúsenosti. Trasu už absolvoval v rôznorodých modeloch, vďaka čomu je k dispozícii množstvo údajov a jednotlivé elektromobily sa dajú porovnať.
Nie je to len o kapacite batérie
Ako informuje portál InsideEVs, najnovšie sa Nylandovi do rúk dostal nový Citroën ë-C4. V podvozku Citroën ë-C4 je umiestnená batéria s využiteľnou kapacitou 45 kWh, pričom celková kapacita je 50 kWh. Napriek tejto skutočnosti v 1000 kilometrovej skúške obstál skutočne dobre.
Trasu zvládol s celkovým časom 11 hodín a 15 minút a celkovo si spravil 8 prestávok na nabíjanie. V porovnaní s modelom Mercedes-Benz EQC s 80 kWh batériou bol pomalší len o 15 minút a na taký Volkswagen ID.4 s 82 kWh batériou strácal 40 minút. Záver je taký, že hoci má Citroën ë-C4 batériou s podstatne menšou kapacitou, v praxi to vyvažuje dobrou spotrebou a efektívnym nabíjaním.
Problematike absolvovania dlhších trás na elektromobiloch sme sa venovali aj na Salóne elektromobilov 2021. Do pozornosti preto dávame diskusiu Dovolenka s elektromobilom: Ako treba plánovať cestu k moru?. Plno praktických informácií prináša aj prehľad Elektromobilom do Chorvátska – kadiaľ ísť a kde nabíjať?.