MojElektromobil

Často kladená otázka vzhľadom k súčasnému stavu a vitalite spoločnosti Tesla mieri na plány pre rok 2018. Prečítajte si najzaujímavejšie novinky, ktoré by mohli prísť už v nadchádzajúcich mesiacoch!

Aj napriek určitým problémom automobilka neustále pracuje na vylepšovaní svojho elektrického portfólia a dôkazom toho sú aj predpoklady pre rok 2018. Len nedávno sme boli svedkami predstavenia nových modelov Tesla Semi a Roadster, automobilka však pokračuje ďalej.

Náš tip
ELON MUSK POTVRDIL PLÁNY NA PICK-UP A NOVÉ FUNKCIE DO ELEKTROMOBILOV TESLA

Tesla Model 3

Novinky v prípade elektromobilu Tesla Model 3 sú skutočne očakávané. Rok 2017 bol rokom predstavenia tohto dostupnejšieho elektromobilu. A práve rok 2018 by mal byť rokom, kedy sa ustália dodávky elektromobilu či vyriešia nedokonalosti spôsobené výrobou prvých kusov. Obľúbený elektromobil s cenou na úrovni 35 000 dolárov je však momentálne skutočne nedostatkovým tovarom. Očakávania sú jednoduché, splniť normu 5000 kusov týždenne v prvom polroku a 10 000 kusov týždenne v druhom polroku 2018.

Model Y

Tesla Model Y zatiaľ nie je oficiálny názov pripravovaného elektromobilu. V rámci plánov automobilky by však malo ísť o elektrický “crossover” postavený na platforme tretej generácie, akú môžeme zhliadnuť práve na spomínanom elektromobile Model 3. Nepredpokladá sa štart výroby v roku 2018, čo sa však očakáva je predstavenie elektromobilu a štart predobjednávok v prvej polovici roka. Pôvodné plány hovorili až o konci roka 2019 v spojitosti s novou platformou, pre rýchlejšie uvedenie na trh však príde elektromobil práve so spomínanou platformou hneď po vyriešení “problémov” v spojitosti s Teslou Model 3.

Tesla Model S a Model X

Tieto dva známe elektromobily ostali trochu v tieni lacnejšieho a dostupnejšieho súrodenca. Napriek tomu výrobca nezabúda na podporu a rok 2018 by mal byť práve rokom aktualizácií týchto modelov. Nové aktualizácie by mohli priniesť vylepšenia aj po stránke výkonu či nabíjania. Práve nové funkcie v aktualizáciách v roku 2018 by mali odlíšiť tieto luxusnejšie modely od lacnejšieho elektromobilu Tesla Model 3.

Autopilot

Tesla a autonómne riadenie boli spájané veľmi často už aj v roku 2017. Napriek tomu, že sme mohli byť aj svedkami prvých kolízií pri využití autopilota, automobilka sa nevzdáva a plánuje svoje práce aj pre rok 2018. Nebude chýbať vlastný a vylepšený navigačný systém či neurónové siete pre ešte väčšie zdokonalenie autopilota. Plány pre maximálne a plnohodnotné autonómne ovládanie vozidla zrejme nebudú finalizované už v roku 2018, automobilka však rozhodne prinesie viac informácií, ako si túto technológiu predstavuje.

Supercharger a infraštruktúra nabíjacích staníc

Sieť nabíjacích staníc je nemenej dôležitou súčasťou ekosystému v prípade kúpy elektromobilu. Práve Tesla má aktuálne vytvorených približne 8000 svojich rýchlych nabíjacích staníc Supercharger. Plány pre rok 2018 sú však odvážne a Tesla chce toto číslo posunúť až na úroveň 18 000 nabíjacích staníc. Aktuálne môžeme pozorovať nabíjacie stanice s výkonom 150 – 350 kW a hoci nie sú stopercentne využité v súčasnosti, priestor do budúcna tu rozhodne je.

Solárne panely a iné vylepšenia

Nové produkty, rozšírenia či príslušenstvo spoločnosti Tesla sú a naďalej aj budú integrované do mobilnej aplikácie. Samotný energetický vývoj by však mohol byť ešte väčším prekvapením pre rok 2018 a získať si tak mohutnejšie postavenie v rámci ekosystému spoločnosti Tesla. Nemenej zaujímavým produktom sú aj solárne panely Tesla, ktoré však zatiaľ nezaznamenali širší úspech. Zmenami si prejde pravdepodobne aj továreň Gigafactory 2 v blízkosti mesta Buffalo.

Páčia sa vám plány spoločnosti Tesla pre rok 2018? Ktoré kroky vás oslovili najviac? Vaše otázky a postrehy nám môžete napísať do diskusie pod článkom.

Zdroj: electrek.co


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

4. januára 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+