MojElektromobil

Po dlhom čakaní sa formálneho predstavenia konečne dočkal aj prvý elektromobil z dielne značky Seat. Očakávaná novinka na trh prichádza pod názvom Cupra Born. Pôvodne sme ju mali možnosť poznať ako koncept Cupra el-Born. Téme sa venoval portál InsideEVs

Predstavený elektromobil je v mnohých smeroch podobný modelu Volkswagen ID.3, z ktorého vychádza, no jasne sa snaží odlíšiť športovejším nádychom, svojským dizajnom a vyšším ponúkaným výkonom. 

Cupra Born | Foto: InsideEVs.com

Tri výkonnostné verzie

V prípade základnej verzie pod kapotou drieme elektromotor s výkonom 110 kW. V ponuke sú aj verzie s výkonom 150 a 170 kW v prevedení E Boost. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa v závislosti od konkrétneho modelu pohybuje v rozmedzí 6,6 až 8,9 sekundy. Dostupné sú len verzie so zadným náhonom kolies. 

Okrem rozdielneho zrýchlenia sa ponúkané verzie od seba líšia aj celkovým dojazdom, čo je spôsobené osadením batérií s rozdielnou kapacitou. 

Kým základná verzia so 45 kWh batériou podľa údajov výrobcu ponúka dojazd okolo 340 kilometrov, pri najvyššej verzii so 77 kWh batériou sa táto hodnota zvyšuje až na 540 kilometrov. Prostredný model do vienka dostal 58 kWh batériu a chváli sa dojazdom okolo 420 kilometrov. Výrobca dojazd deklaruje pomocou metodiky WLTP. 

Maximálny nabíjací výkon dosahuje 125 kW. Nabitie z 5% na 80% kapacity batérie má v tomto prípade byť otázkou 35 minút. Maximálna rýchlosť je stanovená zhodne na 160 km/h bez ohľadu na výkon elektromotora či veľkosť batérie.

Cupra Born | Foto: InsideEVs.com

Španielsky brat

Z vonkajšej strany sa síce Cupra Born snaží odlíšiť od svojej predlohy Volkswagen ID.3, no pri pohľade na interiér je to už iný príbeh. Napriek tomu, že sa tu dá nájsť množstvo drobných rozdielov, z celkového pohľadu je interiér prakticky identický. Akurát pôsobí tak trochu športovejšie.

Cupra Born | Foto: InsideEVs.com

Platí aj to, že väčšina technológií prítomných vo Volkswagene ID.3 je prítomná aj v prípade novinky Cupra Born. Tá v praxi predstavuje krajšieho a výkonnejšieho brata pôvodného modelu ID.3. Španielska duša sa prejavuje práve na športovejšom prevedení, ktoré podčiarkujú aj optimálne rozloženie hmotnosti, adaptívne tlmiče či tradičný volant Cupra.

Cupra Born cena na Slovensku

100% elektrický model Cupra Born dorazil už aj do ponuky na Slovensku, čo znamená, že poznáme predajnú cenu. V oficiálnom cenníku sú spomínané dve verzie – Cupra Born a Cupra Born First Edition, pričom ich základné vlastnosti, ako aj predaná cena sú rovnaké. Cena Cupra Born je na Slovensku 40 990€.

V čom je teda rozdiel medzi modelom Cupra Born a Cupra Born First Edition? Na prvý pohľad toho nie je veľa. Majú zhodnú kapacitu batérie 62 kWh, rovnaký výkon 150 kW a nelíši sa ani dojazd, pri ktorom svietia hodnoty 424 km podľa WLTP.

Až bližší pohľad do cenníka prezradí, že pri verzii Cupra Born First Edition je v sériovej výbave zahrnutých niekoľko doplnkov, za ktoré je inak potrebné priplatiť. Ide o trojicu balíkov Pilot M, CARGO a Below Zero. Nakoľko sú ceny obidvoch modelov zhodné, je vysoko pravdepodobné, že Cupra Born First Edition bude dostupná vo veľmi limitovanom počte.

Balík Pilot M:

  • Prediktívny adaptívny tempomat, prispôsobovanie rýchlosti premávke, profilu vozovky a rýchlostným obmedzeniam
  • Rozpoznávanie a zobrazovanie dopravných značiek – Traffic sign recognition
  • Zadná kamera s automatickým zobrazovaním na stredovom informačnom displeji
  • Asistent diaľkových svetiel – Light assist s automatickým prepínaním diaľkového a stretávacieho svietenia
  • Navigačný system PLUS s automatickou aktualizáciou dát v rámci služieb CUPRA CONNECT

Balík CARGO:

  • Nabíjací kábel Mode 2 typ 2 pre použitie so štandardnou domovou zásuvkou 230V/10A
  • Batožinový priestor s nastaviteľnou dvojitou podlahou a odkladacím priestorom pod podlahou

Balík Below Zero:

  • Vyhrievané predné sedadlá
  • Vyhrievané ostrekovače čelného skla
Náš tip
TEST Cupra Leon PHEV: Dravý plug-in hybrid s tichým srdcom
13. decembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+