Koncern Volkswagen Group prichádza s predstavením ďalšieho elektrického modelu. Portfólio elektromobilov tentokrát otvára aj Cupra, ktorá naplno predstavuje sériový model el-Born. Vychádza z očakávaného modelu Volkswagen ID.3.
Športový dizajn
Už na prvý pohľad sa v predstavenom modeli el-Born skrýva športový duch. V rámci typu karosérie ide o veľmi štýlový dizajn, ktorý vám však určite niečo pripomína. Materský Seat má s elektromobilmi vďaka koncernovej výrobe ako-také skúsenosti. V bratislavskom závode sa spolu s Citigo-e a e-Up vyrába aj elektrické Seat Mii, ktoré je však určené najmä do mesta.
Portfólio elektrických áut by tak mal rozšíriť veľmi očakávaný model Volkswagen ID.3, ktorý už bude vhodný aj na dlhšie trasy. Prvým majiteľom by mal prísť už toto leto, no a práve z tohto hatchbacku vychádza odhalená Cupra el-Born.
Rovnaký základ karosérie sa skrátka nedá zaprieť aj napriek malým, no výraznejším zmenám. Predná maska, svetlá či kapota si prešli asi najväčšími úpravami. Bok zostáva viac menej totožný, avšak spojenie oboch modelov jednoznačne prezrádza zadný, hrubší C-stĺpik.
Zozadu sa nám Cupra el-Born zatiaľ neukázala, a tak si na odhalenie zmien v tejto časti ešte musíme počkať. Príbuznosť však automaticky neznamená mínus, nakoľko aspoň môžeme vidieť, ako veľmi sa dá pracovať s karosériou a MEB platformou, ktorú ID.3 využíva.
Viac ako 500 kilometrov dojazdu
Ak sa pozrieme na špecifikácie Cupra el-Born a Volkswagen ID.3, vidíme jasnú zhodu. Parametre výkonu nám Cupra zatiaľ neprezradila, no pochválila sa zrýchlením z 0 na mestských 50 km/h za 2,9 s. Čo však s istotou potvrdila je dojazd na úrovni 500 kilometrov, a to vďaka veľkej batérii s kapacitou 77 kWh. Ide pritom o využiteľnú hodnotu, nakoľko hrubá kapacita je až 82 kWh. To sú údaje zhodné s najvyššou verziou modelu Volkswagen ID.3, ktorý má zvládať nabíjanie rýchlosťou vyššou ako 100 kWh.
Táto hodnota bude zrejme platiť aj pre Cupra el-Born, nakoľko výrobca v správe uvádza, že auto dokáže získať 260 kilometrov dojazdu za 30 minút nabíjania. Interiér samozrejme rovnako odpovedá tomu, čo sme už mohli vidieť pri ID.3. Solídny displej infotainmentu a digitálny kokpit.
Rozdiel však vidíme napríklad v stredovom paneli, kde Cupra el-Born ponúkne odlišný dizajn s priehradkou. Z pohľadu sedačiek už môže ísť skôr o voľbu, no na fotografii vidíme športové sedadlá potiahnuté kombináciou látky a kože. Farebne ale ide o príťažlivú kombináciu.
Cupra el-Born by sa mal dostať do predaja budúci rok za zatiaľ nešpecifikovanú cenu.