Zdá sa, že Volkswagen Group má v rukách veľmi silnú zbraň, ktorou je platforma MEB. Modulárnu elektrickú platformu dokážu jednoducho prispôsobovať pre rôzne vozidlá, vďaka čomu môžu pomerne rýchlo dostať na trh väčší počet elektromobilov. Malý a dostupný elektrický hatchback sľubuje Volkswagen, Škoda a najnovšie aj Cupra, no všetci sa zhodujú, že to nebude tak skoro.
Cupra – malý elektrický hatchback
Cupra ako automobilka, ktorá patrí do koncernu Volkswagen Group má prístup k najnovším technológiám z hláv nemeckých inžinierov. Ešte minulý rok avizovali príchod vlastného elektromobilu Cupra el-Born. Ide pritom o sesterský model Volkswagen ID.3, ktorý je postavený na platforme MEB. Za posledné mesiace sme ale viackrát mohli čítať o možných nástupcoch Volkswagen e-Up, Seat Mii Electric a Škoda Citigo-e iV. Menší elektrický hatchback, ako nástupcu trojičiek, chce priniesť aj Cupra, no opäť sa potvrdzuje, že to určite tak skoro nebude.
Všetky automobilky totiž spomínajú obdobie okolo roku 2025. Potvrdzuje to práve aj CEO automobilky Cupra, Wayne Griffiths. „Cupra pomôže spraviť elektrické autá dostupné masám s malým mestským autom – a to je projekt, na ktorom pracujeme s Volkswagen Group. Tento segment je v Európe obrovský a zmení sa na elektromobily, a to je to najťažšia úloha. Robiť to s autami ako Porsche Taycan, ktoré sú na úplnom vrchole trhu je o niečo jednoduchšie, ale robiť to s malými autami tak, aby sme zarobili, je výzva.“
Ďalšie malé hatchbacky
Menšie elektromobily od Volkswagen Group budú postavené na upravenej platforme MEB, takzvanej MEB-Lite. Využívaná bude pri elektromobiloch Volkswagen ID.1, ktoré nahradia spomínanú trojicu elektromobilov Volkswagen e-Up, Seat Mii Electric a Škoda Citigo-e iV. Automobilka plánuje aj väčší model Volkswagen ID.2, ktorý by veľkostne mohol zapadať do segmentu kategórie Volkswagen Polo. Práve táto oblasť bude určite zaujímavá pre Škoda Auto, nakoľko budú môcť priniesť plne elektrickú Škoda Fabia.
Tá sa síce už v elektrickej verzii ukázala, ale iba v upravenej verzii určenej na preteky. MEB-Lite má ponúknuť dostatok priestoru pre batérie s kapacitou do 45 kWh, avšak je možné, že do roku 2025 sa tieto hodnoty ešte zmenia. Predsa len, vývoj postupuje rýchlo a o štyri roky môžu byť k dispozícii výrazne lepšie batérie s vyššou energetickou hustotou. Menšie elektromobily s takouto batériou by mohli ponúknuť dojazd do 350 kilometrov.