Cupra Terramar prichádza ako ďalší plug-in hybrid so 100 km dojazdom a DC nabíjaním

Cupra

Španielska Cupra prichádza s ďalším elektrifikovaným modelom. Po prvom plne elektrickom SUV-kupé Cupra Tavascan a kompaktnom hatchbacku Cupra Born teraz prichádza športové SUV Cupra Terramar, ktoré je dostupné aj ako plug-in hybrid. Zaujímavosťou je, že svojim menom vzdáva hold legendárnemu španielskemu pretekovému okruhu, na ktorom sa v roku 2018 zrodila značka CUPRA.

Cupra Terramar má výšku 1584 mm, šírku 1863 mm, dĺžku 4519 mm a rázvor 2681 mm. Stojí na podvozkovej platforme MQB Evo koncernu Volkswagen. Na prednej náprave sú tlmičové vzpery McPherson so spodnými priečnymi ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, vzadu sú viacprvkové závesy. Obidve nápravy sú odpružené vinutými pružinami, športový podvozok so svetlou výškou zmenšenou o 10 mm

O jazdnú dynamiku sa má starať štandardný športový podvozok a progresívne riadenie, ako aj nové adaptívne tlmiče pruženia DCC a brzdy Akebono. Nová Cupra prichádza s prvkami modernizovaného dizajnového jazyka značky. Výrazná je hlavne predná časť vozidla, kde bol vytvorený profil “žraločieho nosa”. Súčasťou výbavy sú adaptívne svetlomety CUPRA Matrix LED Ultra s projekčnou osvetľovacou technikou s vysokým rozlíšením.

Plug-in hybridné prevedenie, označované aj ako eHybrid, je dostupné v dvoch výkonnostných verziách: 150 kW (204 k), respektíve 200 kW (272 k) pre model VZ. Obidve verzie pohonu eHybrid využívajú nový benzínový štvorvalec 1.5 TSI evo2, elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku eDSG.

Osadená je lítiovo-iónová batéria s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh, vďaka čomu Tavascan v čisto elektrickom režime prejde vyše 100 kilometrov (WLPT). Batéria sa dá nabíjať nielen striedavým prúdom (AC) na verejných nabíjačkách a domovom wallboxe výkonom 11 kW, ale teraz aj zrýchlene jednosmerným prúdom (DC) s výkonom do 50 kW.

Tieto hodnoty sa už stali akýmsi štandardom pre moderné plug-in hybridy. Plne elektrický dojazd na úrovni 100 kilometrov a prítomnosť 50 kW DC nabíjania boli ešte donedávna špecialitou drahších modelov. Za ostatný rok sa z toho už stala samozrejmosť. Na trh bol uvedený zástup plug-in hybridných modelov so spomínanými parametrami: Škoda Kodiaq, Seat Leon, Škoda SuperbVolkswagen Passat či Touareg. Zas takým veľkým prekvapením to pri menovaných modeloch ale nebude, ide totiž o koncernových súrodencov, ktorí vyrástli na rovnakej platforme MQB Evo.

Súvisiacie články

Nemali by ste prehliadnuť:

Cupra Terramar | Zdroj: Cupra

Interiér a asistenčné systémy

Vodič má vo svojom zornom poli konfigurovateľný displej digitálneho združeného prístroja Digital Cockpit s uhlopriečkou 26 cm (10,25”) na ktorom sa prehľadne a jednoducho zobrazujú základné prevádzkové údaje, doplnené informáciami zobrazovanými projekčným head-up displejom na predné okno v bezprostrednom zornom poli vodiča.

Kokpit vodiča je plne digitalizovaný. Obsahuje nové, zdokonalené užívateľské rozhranie HMI tvorené konfigurovateľnou obrazovkou digitálneho združeného prístroja pred vodičom a veľkým dotykovým displejom systému infotainmentu s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9“) s osvetlenými digitálnymi posúvačmi na spodnej hrane rámu. Nechýba ambientné osvetlenie, použitie prvkov z udržateľných materiálov, 15 W bezdrôtové nabíjanie pre smartfóny či zvukový systém Sennheiser.

Praktickosť modelu má zvyšovať variabilita batožinového priestoru. Navyše k bežným konfiguráciám (sklopné asymetricky delené zadné operadlo) umožňuje pozdĺžne posuvné zadné sedadlo zväčšiť základný objem batožinového priestoru až na 602 litrov (pri naložení po vrch zadného operadla).

Medzi bezpečnostnými a asistenčnými systémami je napríklad prediktívny adaptívny tempomat ACC, ako aj systémy Travel Assist, Side and Exit Assist, Emergency Assist a systém rozpoznávania únavy vodiča. Dostupný je aj vyspelý systém preventívnej ochrany posádky pred kolíziou „Pre-Crash“, ktorý na základe údajov senzorov monitorujúcich jazdnú dynamiku vozidla, ako aj predných a zadných radarových senzorov rozpozná riziko hroziacej kolízie a pripraví vozidlo na náraz tak, aby bola zabezpečená maximálna ochrana posádky.

Cupra Terramar | Zdroj: Cupra

Cupra Terramar: Cena a dostupnosť

Model CUPRA Terramar bol navrhnutý a vyvinutý v Barcelone a bude sa vyrábať v závode Audi Hungaria v maďarskom Györi. Predávať sa začne v 4. štvrťroku tohto roka. Informácie o predajnej cene plug-in hybridnej verzie zatiaľ nie sú známe.

Náš tip
Test Tesla Model 3 Performance: Naspäť na vrchol
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.