Značka Cupra vznikla ako podznačka španielskeho Seatu a patrí pod nemecký Volkswagen Group. Na trhu je momentálne šiesty rok a vo svojom portfóliu má niekoľko úspešných modelov. Plug-in hybridný Formentor patrí medzi najpredávanejšie PHEV v Európe, nedávno Cupra predstavila plne elektrické SUV Tavascan a máme tu aj novú generáciu športového elektromobilu Born, ktorý je alternatívou k Volkswagenu ID.3.
Do konca tohto desaťročia
Podľa najnovších informácií je automobilka rozhodnutá stať sa globálnym hráčom a v pláne je expandovať aj do Spojených štátov. Práve uvedenie vozidiel v USA považuje za kľúčový krok k tejto ambicióznej ceste. Na tému upozornil portál Electrive. Automobilka si je vedomá, že si to vyžaduje prepracovanú distribučnú stratégiu.
V tomto smere považuje za ideálnu voľbu spoločnosť Penske Automotive Group, ktorá je jedným z najväčších reťazcov automobilových predajcov v krajine. Spolupracuje už so značkami Volkswagen, Audi, Porsche či Bentley. Cupra považuje práve skúsenosti so značkami Volkswagen Group za dobrý základ.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Cupra Terramar prichádza ako ďalší plug-in hybrid so 100 km dojazdom a DC nabíjaním
- Aktualizované: V Bratislave horeli dva elektromobily v jeden deň. Čo sa stalo? | Doplnené o vyjadrenie HaZZ
- Tesla mení čerpacie stanice na nabíjacie. Revolúcia elektromobility dorazila do Španielska
„Vedúce postavenie Penske Automotive Group v tomto odvetví a skúsenosti s koncernom Volkswagen robia z toho veľmi sľubné potenciálne partnerstvo.“
Wayne Griffiths, generálny riaditeľ Cupry a spoločnosti Seat
Okrem aktuálnych modelov sa automobilka pripravuje na trh uviesť aj malé SUV s označením Ravan, ktoré by malo byť plne elektrické a určené skôr na mestské využitie. Griffiths potvrdil, že plán vstúpiť na americký trh tu je a má sa tak udiať do konca tohto desaťročia. Spočiatku je v pláne v USA uviesť dva elektrické modely, neskôr by mali pribudnúť aj ďalšie vozidlá.