MojElektromobil

Tesla Cybertruck je jedným z najdiskutovanejších a najkontroverznejších elektromobilov na trhu. Vďačí za to najmä svojmu dizajnu, ktorý niektorým pripomína kontajner. Ide však o obrovský a výkonný elektrický pickup, ktorý nie je vôbec lacný. Veľké auto má zároveň aj vyššiu spotrebu, čo sa prejaví na celkových nákladoch. Jeden z majiteľov sa teraz podelil o to, koľko ho prevádzka takéhoto vozidla stála po prejdení 50 tisíc míľ (približne 80 tisíc kilometrov). Na tému upozornil portál Insideevs.

80 tisíc kilometrov len za pár mesiacov

Cybertruck jazdí od marca tohto roka a s týmto nájazdom ide pravdepodobne o najviac spomedzi všetkých týchto elektromobilov na celom svete. Ide o pomerne nové auto, takže na nájazdy so stovkami tisíc kilometrov si ešte budeme musieť počkať. Čo sa vlastne na ňom môže pokaziť a je 80 tisíc km dosť na to, aby odhalilo všetky prípadné nedostatky?

Tesla Cybertruck
Zdroj: TestLatino/YouTube

Tento konkrétny model má pohon všetkých kolies. Odhadovaný dojazd pri plnom nabití ako nový ukazoval 511 kilometrov, teraz údajne neprekročí hranicu 487 km. Tieto čísla však nehovoria absolútne nič, keďže sú počítané z priemernej spotreby za určitý čas. Dlhodobú priemernú spotrebu má majiteľ na úrovni 31,8 kWh, čo je síce poriadne veľa, no pre obrovský pickup sú takéto čísla takpovediac v norme.

Spotreba poriadne vysoká, no náklady stále nižšie ako priemerný spaľovák

To znamená, že na jednu kilowathodinu dokáže Cybertruck prejsť približne 3,4 kilometra. Elektromobil počas svojho života spotreboval 25 628 kWh elektrickej energie. Pri nabíjaní doma a cene 0,11 USD za kWh to vychádza 2819 dolárov (2685 €). Zdroj tiež berie do úvahy nabíjanie na Superchargeri a priemernú cenu 0,3 USD za kWh, v tomto prípade by to stálo 7688 USD (7325 €).

tesla cybertruck sneh
Zdroj: Tesla

Ak počítame náklady na 100 km, tak pri AC nabíjaní to vychádza približne na 3,2 € na 100 km, pri nabíjaní v priemere za 30 centov na kWh to vychádza 9,2 € / 100 km.

Nemali by ste prehliadnuť:

Čo sa týka vzniknutých problémov, tak prakticky jediným bol problém s pohyblivým krytom nakladacieho priestoru. Bol údajne niekoľkokrát nesprávne nastavený a bolo potrebné dokonca niekoľkokrát zájsť do servisu. Vozidlo tiež absolvovalo zvolávačku na kryt akceleračného pedálu.

Okrem toho prebehol aj jeden veľký servisný zásah, počas ktorého bol vymenený zadný motor. Pokazený síce nebol, no Tesla chcela vyhodnotiť potenciálne poškodenie vnútri motora, pretože toto je Cybertruck s najväčším nájazdom. Mnohých tiež zaujíma, ako sa správa steer-by-wire, no s týmto majiteľ zatiaľ nemal absolútne žiadny problém.

Náš tip
Porovnanie najnovších kompaktných elektrických SUV: Aké sú ich reálne náklady?
20. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+