Elektromobil s ťažným zariadením sa môže stať veľmi dobrým pomocníkom pri práci. Medzi jeho najväčšie výhody pri tomto type používania patrí hlavne okamžitý výkon, no aj nižšie prevádzkové náklady. So svojimi skúsenosťami sa podelil majiteľ Cybertrucku z Missouri (USA) a čísla niektorých z komunity ohúrili. O téme informoval portál Teslarati.
Elektromobil ako ťažné vozidlo sa vyplatí
V príspevku na sociálnej sieti X zdieľal Dan Burke svoje skúsenosti s týmto elektromobilom ako s vozidlom, ktoré denno-denne využíva ako ťažné, a to v rámci mesta. Konkrétnejšie ide o špeciálny stavebný príves. Samozrejme, celkový dojazd Cybertrucku sa po zapojení niečoho podobného značne zníži, no keďže ťahanie Dan využíva len po meste, nemusí ho to vôbec zaujímať. Uvádza, že pre jeho každodenné potreby je dojazd plne postačujúci.
Čo však zaujalo najviac, je fakt, že aj pri zvýšenej spotrebe dokáže denne ušetriť približne 65 dolárov na pohonných hmotách. Ak k tomu všetkému pridáme nulové lokálne emisie a žiadny zbytočný hluk spaľovacieho motora, Cybertruck sa javí ako veľmi príjemný pracovný spoločník.
$65 a DAY in fuel savings….
That’s dudes cybertruck payment, paid for…. In FUEL SAVINGS.
EV trucks are a no brainer for 95% of the truck population. https://t.co/bALSTK8iCG
— Greggertruck (@greggertruck) August 13, 2024
Dodge Ram bol nahradený Cybertruckom
Príspevok na sociálnej sieti vzbudil mnoho pozornosti a ako už pri elektromobile býva zvykom, rozprúdil diskusiu. Skeptici v komentároch o tvrdeniach majiteľa samozrejme pochybovali. Dan Burke predtým využíval vozidlo Dodge Ram s množstvom úprav, ktoré sa týkajú aj výkonu. Auto vyžadovalo tankovanie len prémiového paliva a samozrejme pri ťahaní bola jeho spotreba tiež vyššia. Počas bežného dňa minul na pohonné hmoty až 70 dolárov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Koľko dokážete reálne ušetriť s elektromobilom? Vyskúšali sme to s Hyundai Kona Electric
- S ktorými značkami elektromobilov sú majitelia najspokojnejší?
- Česko ide príkladom. Priamo pri diaľnici D1 vyrástol masívny ultrarýchly nabíjací hub
Svoju Teslu nabíja doma, čím sú náklady na elektrickú energiu výrazne nižšie. Mimo špičky platí len 4,5 centu za kWh. Denne tak dokáže ušetriť až 65 dolárov, týždenne 325. Odhadované úspory pri 260 pracovných dňoch v roku vychádzajú na 16 900 dolárov, čo je naozaj vysoká suma.
Ideálne podmienky na šetrenie
Dodať však musíme, že toto je pravdepodobne ideálny prípad používania elektromobilu na pracovné účely. Nie každý má možnosť denno-denne nabíjať svoje vozidlo doma za najlacnejšiu možnú tarifu, no aj v prípade, ak by nabíjal na verejnej AC nabíjacej stanici, náklady by stále boli výrazne nižšie v porovnaní s jeho predchádzajúcim vozidlom.
Týmto spôsobom by si mohli náklady znížiť aj mnohí majitelia firiem, ktorí vo veľkom využívajú autá na ťahanie, prípadne len na bežné jazdenie. Nabíjať elektromobil je stále podstatne lacnejšie ako tankovať palivo.
Dojazd bude možné predĺžiť
Pokiaľ by sa Dan rozhodol, že mu aktuálny dojazd jeho elektromobilu nestačí, nemusí vôbec zúfať. V ponuke bude onedlho predlžovač dojazdu vyrobený špeciálne pre Cybertruck, ktorý dokáže pridať približne 200 kilometrov na jedno nabitie. V prípade ťahania prívesu to však bude menej, počítame s tým, že minimálne polovica.
Zariadenie nainštaluje priamo Tesla servis do korby elektromobilu. Nevýhodou je, že majiteľ príde približne o tretinu úložného priestoru. No a najväčším problémom je cena tejto batérie, ktorá je približne 16 tisíc dolárov. Dan však približne takúto sumu ušetrí počas roka používania Cybertrucku namiesto svojho spaľovacieho vozidla, takže by ho to nemuselo až tak bolieť. Viac informácií o tejto téme nájdete v článku O tretinu menší priestor, ale o 200 km viac: Range extender pre Cybertruck bude potrebné nainštalovať v servise.