Video od amerického YouTubera Whistlin Diesel v štýle Jackass, v ktorom porovnával Tesla Cybertruck a Ford F-150 v extrémnych testoch odolnosti vyvolalo množstvo otázok. Hlavným odhalením bolo, že ťažné zariadenie Cybertrucku, spolu s časťou hliníkového rámu, sa pri náročných testoch doslova roztrhlo. To vyvolalo pochybnosti o schopnosti tohto elektrického pickupu bezpečne ťahať deklarovaných takmer 5 ton. Portál InsideEVs prináša informácie o novom teste.
Nový test, nové zistenia
Niektorí diváci pôvodného videa tvrdili, že zlyhanie rámu mohlo byť spôsobené nárazom ťažného zariadenia do betónovej prekážky, čo mohlo spôsobiť jeho následné odtrhnutie. Doteraz však nebolo možné s istotou povedať, čo sa vlastne stalo. To sa však zmenilo.

YouTuber Zack Nelson, známy z kanála JerryRigEverything, sa rozhodol otestovať Cybertruck systematickejším spôsobom. Pomocou stavebného zariadenia simuloval extrémnu záťaž na ťažnom zariadení a meral jeho limity pomocou žeriavovej váhy.
Ako Cybertruck obstál?
Tesla tvrdí, že Cybertruck dokáže ťahať až skoro 5 ton a maximálny hmotnostný tlak na ťažné zariadenie by nemal presiahnuť približne 500 kg. Nelson však chcel zistiť, čo sa stane pri extrémnejších podmienkach. Keď na ťažné zariadenie pôsobil tlak 4 525 kg, bolo počuť prvé vŕzganie. Pri prekročení hranice 4 717 kg sa celá zadná časť rámu odtrhla, čím sa test skončil. Takáto situácia môže nastať, ak je príves nesprávne vyvážený a prenáša príliš veľký tlak na ťažné zariadenie.
Mohlo by vás zaujímať:
- Auto s výkonom 1 526 koní potrebuje poriadne brzdy. To zisťujú aj majitelia Xiaomi SU7 Ultra
- BYD hľadá miesto pre svoju tretiu európsku fabriku. Podarí sa prilákať šiestu automobilku na Slovensko?
- Elektromobil roka 2025 powered by ČSOB Leasing: Predstavenie kategórie Nominácia verejnosti


Nelson vo videu upozornil, že aj správne vyvážený príves môže pri jazde cez hlboké výmole spôsobiť krátkodobé preťaženie ťažného zariadenia. „Ak uvidím Cybertruck ťahať príves na diaľnici, rozhodne sa mu budem vyhýbať,“ povedal YouTuber.
Môžu za to konštrukčné nedostatky?
Test odhalil niekoľko znepokojujúcich detailov o konštrukcii Cybertrucku. Hliníkový rám, na ktorý je pripevnené ťažné zariadenie, má hrúbku len 3 až 4 milimetre, čo síce znižuje hmotnosť vozidla, no zároveň oslabuje jeho pevnosť. Navyše sa zdá, že niektoré časti rámu sú spojené iba lepidlom a nitmi, čo vyvoláva otázky o dlhodobej odolnosti tejto konštrukcie.
Keď sa zadná časť vozidla odtrhla, na displeji palubného systému sa zobrazilo 28 chybových hlásení a vozidlo už nebolo schopné samostatne sa pohybovať. Okrem toho sa úplne odpojil zadný nárazník, čo by mohlo viesť k odtrhnutiu bezpečnostných reťazí prívesu. V takejto situácii by sa mohol príves nebezpečne uvoľniť a nekontrolovateľne sa pohybovať po ceste.
Pre porovnanie, testom prešiel aj starší Dodge Ram 2500 z roku 2004, ktorý už mal určité poškodenia. Jeho oceľový rám však vydržal záťaž 4 850 kg bez akýchkoľvek viditeľných poškodení. Ťažné zariadenie zostalo pevne na svojom mieste. Testy ukázali, že Tesla Cybertruck má pri extrémnych záťažiach výrazné limity, najmä kvôli svojej hliníkovej konštrukcii. Aj keď bežné používanie nemusí spôsobiť takéto poškodenia, majitelia by si mali byť vedomí, že v určitých situáciách môže dôjsť k vážnym problémom.