Automobilka Dacia už niekoľko rokov prináša aj na náš trh cenovo dostupné automobily, ktoré majú mnoho fanúšikov. Len v roku 2021 priniesla svoj prvý plne elektrický model, ktorý nesie názov Dacia Spring. Teraz však predstavili svoj najnovší počin, ktorý rovnako ako Spring dostane elektrický pohon a prijateľnú cenovku, informuje Autocar.
Dacia Sandero príde vo svojej štvrtej generácii ako vyvýšené a robustné “supermini”. Po novom však dostane čisto elektrický pohon, ktorý rovnako ako pri predchádzajúcom modely bude nižší. Urobia tak najmä pre možnosť zníženia nákladov, čo sa premietne aj do nižšej predajnej ceny. Potenciálni zákazníci si však ešte nejaký čas počkajú. Elektrické Sandero sa prvýkrát dostane do predaja až v rokoch 2027-2028.
Aby sa cenovka držala čo najnižšie, kompromisy sa musia urobiť aj v oblasti nabíjania a dojazdu. Nabíjanie bude pomalé a dojazd bude nižší, čo nepoteší veľa záujemcov. Vedenie firmy označuje vysoké ceny základných elektrických modelov (35 000 – 45 000 €) za brzdu v rozširovaní elektromobility vo svete. Práve túto dieru na trhu chcú vytvoriť svojimi malými mestskými elektromobilmi, ktoré si určite nájdu svoju klientelu.
Pomôcť k lepšej cene dokáže aj nižšia hmotnosť
Ďalším kľúčovým faktorom pri úspore nákladov je zníženie hmotnosti vozidla. K tomu dokáže Dacii pomôcť implementácia menšej batérie. Aj preto sa špekuluje, že nové Sandero dostane batériu na báze Sodíka. Práve tá je lacnejšia ako iné typy, no zároveň nedokáže zásobovať také množstvo energie. To akú batériu použijú sa dozvieme až pri oficiálnom odhalení niekedy v budúcnosti.
„Ide skôr o to, že máte auto, ktoré môžete používať v akomkoľvek stave; nebojíte sa poškodenia, ak ste na zlej ceste; máte dostatočnú svetlú výšku, aby ste nemuseli hovoriť: „Rozdrvím si spodok auta – nemôžem tam ísť“ alebo „konáre mi poškrabú dvere – tam nejdem“.”
David Durand, šéf dizajnu
„Čo môže zákazník očakávať, ak sa rozhodne pre kúpu tohto modelu? Schopnosť 4×4 Dustera, alebo dokonca by som povedal Sandera Stepway, ktorý pridáva vyššiu výšku a schopnosť cestovať mimo bežných ciest. Je to niečo, čo si zákazníci veľmi cenia.“
Xavier Martinet, šéf predaja a marketingu