Premiérový elektromobil od Dacia Spring Electric bol predstavený ešte minulý rok, no bez oficiálneho cenníka. Prvé ceny prichádzajú až teraz a napokon nie sú až tak nízke ako sa očakávalo.
O elektromobile Dacia sa hovorilo ako o možnom zlomovom elektromobile z pohľadu ceny a ponúkaných parametrov. Napokon sa zdá, že titul najlacnejšieho elektromobilu nemusí získať. Iba ak na úkor veľmi slabej výbavy. Prezrádza to prvý oficiálny cenník z Francúzska, ktorý automobilka zverejnila na stránke Groupe Renault.
Cena Dacia Spring Electric
Dostupná bude v troch verziách, a to pre bežných zákazníkov, vo verzii Biznis a nakoniec aj Cargo. Tá ale príde do predaja až v budúcom roku. Nás samozrejme primárne zaujíma v štandardnom prevedení.
Dacia Spring Electric | Comfort | Comfort Plus |
V cene | Manuálna klimatizácia | Navigačný 7″ displej s možnosťou zrkadlenia mobilného telefónu, USB, zadná kamera a radary) |
Bluetooth rádio | Oranžový pack (Interiér a exteriér) | |
USB | Náhradné koleso | |
LED denné svetlá | Metalíza | |
14″ kolesá | ||
Typ 2 kábel | ||
Doplnková výbava | Náhradné koleso | DC 30 kW (600 €) |
Nabíjací kábel 3F Typ 2 (250 €) | Nabíjací kábel 3F Typ 2 (250 €) | |
Cena vrátane DPH | 16 990€ | 18 490€ |
Cena základnej verzie je pod hranicou 17 000€, a to je veľmi prijateľná cena. Keď sa ale pozrieme na ponúkané parametre, pomer výkon / cena nie je až taký dobrý. Dacia Spring Electric bude vybavená elektromotorom s výkonom 33 kW a krútiacim momentom 125 Nm. Energia bude uskladnená vo vysokonapäťovej batérii s kapacitou 28,6 kWh, čo sa odrazí na dojazde. Ten je v bežnom WLTP cykle stanovený na 225 kilometrov, ale do mesta to plne postačuje. Navyše, v čisto mestskom cykle automobilka hovorí o dojazde 295 kilometrov. Cena pre slovenský trh bude zverejnená v apríli.
Rozmery: 3,734 mm x 1,622 mm x 1,516 mm (dĺžka x šírka x výška) | Rázvor: 2,423 mm
Tieto hodnoty nie sú až tak zlé, no veľkým mínusom je absencia rýchleho nabíjania. V základe sa totiž nachádza iba 6,6 kW palubná nabíjačka, čo môže postačovať na domáce nabíjanie. Konektor pre rýchle DC nabíjanie sa do základnej verzie ani nedá dokúpiť. Jediná možnosť je siahnuť po drahšej verzii, kde síce taktiež nie je automaticky, no môžete si ho aspoň dokúpiť za 600€. Výkon DC nabíjania je obmedzený na 30 kW, čo sa nedoťahuje ani na koncernové dvojičky Škoda Citigo-e iV a Volkswagen e-Up!.
Škoda bola výhodnejšia
Na záver treba opäť upozorniť, že ide o francúzske ceny, ktoré sa môžu líšiť od tých slovenských. Rovnako tak môže byť odlišná aj výbava. Napríklad Volkswagen e-Up! bol do niektorých krajín taktiež dodávaný iba s AC nabíjaním. Zverejnený cenník Dacia Spring Electric môžeme porovnať s uvádzacou cenou elektromobilu Škoda Citigo-e iV a je jasné, že elektromobil z bratislavského závodu jednoznačne vyhráva. Zo začiatku sa predával za 17 590€, čo je síce viac ako Dacia Spring Electric, ale Škoda má lepší dojazd, väčšiu batériu, vyšší výkon a aj rýchlejšie nabíjanie.