Daimlerov Mercedes-Benz končí s vývojom vodíkových automobilov. Na vodíkovom pohone pracovali viac ako 30 rokov. Čím chceli dosiahnuť bez-emisné automobily s veľkým dojazdom a krátkym tankovaním. Dôvodom ukončenia vývoja je vysoká cena za vozidlo, ktorá je približne dvojnásobná ako pri elektromobile.
Tým pádom sa ruší aj výroba ich jediného plne vodíkového modelu GLC F-Cell, ktorý predstavili v roku 2013 v spolupráci so spoločnosťami Ford a Nissan.
V tejto spolupráci mali jeden spoločný cieľ – naštartovať výrobu vodíkových áut spolu s infraštruktúrou. Iba Mercedes-Benz mal v pláne vyrábať aj automobily. Vyrobili len pár stoviek kusov GLC F-Cell, kedže výrobné náklady boli veľmi vysoké. Využívali ich len na marketing a promo no nikdy sa nedostali do verejného predaju.
Vedúci výskumu v Daimler, Markus Schäfer sa k téme vyjadril nasledovne:
Palivové články fungujú skvelo. Je to len problém s nákladmi a týka sa to len objemu výroby. Potrebujeme objem.
Neskôr svoje vyjadrenie doplnil:
Projekt vodíkového GLC je takmer hotový. Ako hovoríme, posledné kusy vodíkového GLC sa vyrobia a odovzdajú zákazníkom. Momentálne neplánujeme žiadne ďalšie auto.
Spoločnosť ruší vývoj len osobných automobilov. Nákladným vozidlám sa budú venovať aj naďalej.