YouTube kanál Out of Spec Reviews sa pozrel na degradáciu batérie plne elektrického modelu Volkswagen e-Golf. Išlo o prvotnú verziu z roku 2016 s 24,4 kWh batériou, približne 202 000 najazdenými kilometrami (125 700 míľ) a viac ako tisíckou nabíjacích cyklov.
Ako píše portál InsideEVs, tento poriadne ojazdený elektromobil s neznámou históriou a množstvom problémov (veľmi opotrebované pruženie, nevhodné pneumatiky, množstvo chybových hlásení na obrazovke) mal byť dokonca účastníkom nehodovej udalosti. O čo presne išlo ale nešpecifikuje.
Elektromobil bol zakúpený na “vozenie po meste” za 3 500 dolárov. Nový majiteľ si za cieľ dal zistiť ako je na tom batéria. Najskôr ju doplna nabil na DC nabíjacej stanici. Potom jazdil, až kým sa nedostal tak blízko k nule, ako len bolo možné. Nasledovalo ďalšie nabíjanie doplna, zisťovanie potrebných hodnôt a ich porovnávanie s originálnym stavom.
Drobným problémom malo byť to, že spomínaných 24,4 kWh je celková, nie využiteľná kapacita batérie. Ako hrubý odhad využiteľnej kapacity preto bola zvolená hodnota 20 kWh, čo má byť údaj od Bjorna Nylanda, YouTubera, ktorý sa venuje rôznym testom elektromobilov. Vrátane tých zameraných na degradáciu batérie.
Výsledkom testu bola nakoniec hodnota 13,84 kWh. To znamená, že tento konkrétny Volkswagen e-Golf po viac ako 200 000 najazdených kilometroch stratil asi 31 % z pôvodnej kapacity batérie.
Inak povedané, namiesto pôvodného dojazdu v rozsahu 120 až 140 kilometrov sa jazdenka dostala na 82 až 96 kilometrov. Upozorním, že starý štandard NEDC síce uvádzal pre e-Golf s 24,4 kWh batériou dojazd 200 km, no skutočnosti by malo lepšie zodpovedať rozmedzie 120 až 140 km. Celý test aj s podrobnosťami nájdete na videu nižšie.
- Aká je degradácia batérie na Tesla Model X po 320 000 kilometroch?
- Degradácia batérií elektromobilov: Koľko dojazdu stratila Tesla Model 3 po 160 000 kilometroch?
- Degradácia batérie Kia e-Niro 64 po 1.5 roku a 75000 km | BLOG
- Degradácia batérie Tesla Model 3 po 80 tisíc kilometroch, je 8 percent veľa?
- Test akumulátora Škoda Enyaq IV 80 a VW ID.4 77 | BLOG
- Batéria elektromobilu v podrobnom teste. Ako je na tom po 100-tisíc kilometroch?