MojElektromobil

DEKRA, jedna z najväčších inšpekčných spoločností sveta pre oblasť automobilového priemyslu, oznámila, že vyvinula zariadenie, ktoré dokáže behom pár minút určiť kapacitu akumulátora elektrických vozidiel. Uplatnenie si tak nájde najmä v rámci trhu s ojazdenými batériou poháňanými vozidlami. Veď batéria tvorí podstatnú časť hodnoty elektromobilov, ale aj plug-in hybridov.

Dojazd elektromobilov, ako aj plug-in hybridov na elektrickú energiu je jeden z najdôležitejších atribútov tohto druhu vozidiel. Ten záleží predovšetkým od kapacity integrovanej batérie. Batéria sa tak podieľa na hodnote vozidla veľmi veľkou mierou a rozhoduje o celkovej cene vozidla. A platí to samozrejme aj v prípade ojazdených automobilov.

Náš tip
SCiB batéria od Toshiby: Za 6 minút nabíjania získate dojazd 320 km

dekra meranie kapacity baterie elektromobilov

Postačí krátka testovacia jazda

Pri ich kúpe je teda dôležité, aby záujemca poznal celkovú zostatkovú kapacitu akumulátora, ktorá kvôli opätovnému nabíjaniu časom degraduje. Pre spoľahlivé určenie kapacity batérie je dnes nutné batériu vozidla úplne vybiť a následne nabiť na maximum. To je samozrejme časovo náročné. Riešením tohto problému má byť zariadenie, ktoré vyvinula DEKRA v spolupráci s Výskumným ústavom automobilového a dopravného inžinierstva a motorov v Stuttgarte (FKFS).

Náš tip
Revolučný elektrický pohon s tekutou batériou otestovali v praxi. Ako dopadol?

dekra meranie kapacity baterie elektromobilov

Na určenie kapacity batérie by vďaka nemu mala postačiť krátka testovacia jazda. Zariadenie meria počas jazdy prúd a napätie, pričom ho vyhodnocuje vo vzťahu k referenčným hodnotám nového vozidla. Kľúčovou štatistikou je vnútorný odpor batérie. DEKRA sa aktuálne pripravuje na zahájenie pilotnej fázy projektu, v rámci ktorého sa chystá vyhodnocovať ojazdené elektromobily vo všetkých svojich 75 pobočkách. Tá započne už budúci rok.

Zdroj: tlačová správa

12. októbra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+