MojElektromobil

To, že elektrické autá majú neuveriteľné zrýchlenie, je už dobré známe všetkým fanúšikom motorizmu. Videá, kde si Tesla za 50 000 € poradí aj s miliónovými superšportmi sme videli asi každý. Teraz Youtube kanál Hagerty ukázal, ako si pri šprinte poradí prvý elektrický model s označením N od Hyundai.

Postavili ho hneď proti niekoľkým protivníkom. Na štartovacej čiare stál proti modelom Porsche Macan GTS, Maserati Grecale Trofeo a Jaguar F-Pace SVR. Práve tieto modely patria do kategórie SUV, no tiež sa môžu pochváliť ohromným výkonom. Jaguar ponúkne 550 koní, Maserati 523 koní a Porsche 434 koní. Zaujímavosťou je, že momentálne sú všetky tri modely cenovo drahšie ako spomínaný Ioniq 5 N.

Ako dopadol tento prvý závod?

Presne tak, ako ste asi čakali. Cieľovú pásku preťal ako prvý Hyundai Ioniq 5 N, po ňom ešte dlho nikto, a až potom Jaguár, Maserati a ako posledné skončilo Porsche. Nejde tak o hocijaké víťazstvo, keďže Hyundai porazil najvýkonnejšie SUV týchto značiek a doslova si z nich spravil trhací kalendár.

Pravá výzva ho však čakala až na konci. Najvýkonnejší sériovo vyrábaný Hyundai postavili proti Lamborghini Urus, najsilnejšiemu SUV spoločnosti. A to nie len tak jeho hocijakej verzii, no vo videu sa objaví model Performante, ktorý je ikonou vo svete automobilov. Ten skrýva pod kapotou twin-turbo V8, ktorý ponúkne až 657 konských síl.

Po vyštartovaní sa vedenia(možno aj prekvapivo) ujal Urus. Prekvapivo preto, lebo väčšinou to býva okamžitý krútiaci moment elektromobilov, ktorý ihneď úraduje a súperov zanecháva na štartovacej čiare. Po pár metroch sa ale poradie mení a Ioniq 5 N rozdrvil aj ďalší taliansky klenot, ktorý má cenovku aj 4x vyššiu ako juhokórejský elektromobil. V cieli bol Ioniq dokonca až o 5-dĺžok auta skôr, ako Lamborghini.

Hyundai tak ukazuje, ako sa má správať výkonné a športové auto. Už sa veľmi tešíme na to, kedy ho budeme môcť vyskúšať v teste.

28. mája 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+