MojElektromobil

Čínska automobilka Dongfeng rokuje s talianskou vládou o možnom vybudovaní lokálneho výrobného závodu. Ten by mal mať očakávanú výrobnú kapacitu 100 000 vozidiel ročne. Informácie sa prvýkrát objavili v úvode roka 2024 po tom, čo sa vláda dostala do sporu s koncernom Stellantis, ktorý ohlásila plánované prepúšťanie približne 3 000 pracovníkov.

Aktuálne chcú Taliani do svojej krajiny prilákať ďalšiu automobilku. Jedným z cieľov je posilnenie postavenia automobilového priemyslu. Otvorene sa spomína plán navýšiť produkciu áut v Taliansku z minuloročných 800 000 kusov na 1,3 milióna ročne. Na tému upozornila agentúra Reuters.

Pre čínsky Dongfeng by výrobná fabrika priniesla viacero benefitov. Jednak by dokázala obísť nedávno zavedené európske clá na čínske elektromobily, súčasne by získala silnú vstupnú pozíciu pre svoj export a zásobovanie všetkých okolitých európskych krajín.

Podľa pôvodných vyjadrení chcela značka v Európe začínať s hybridnými modelmi. To však bolo ešte pred zavedením spomínaných ciel a dnes už hovorí o možnej výrobnej fabrike na batériové elektromobily. Rokovania medzi vládou a automobilkou Dongfeng sa už majú nachádzať v pokročilej fáze. Prebiehajú dohody o tom ako presne budú vyzerať investičné stimuly.

Napriek tomu nejde o jedinú značku, ktorá by mala záujem o taliansky výrobný závod. O možnej investícii má tamojšia vláda rokovať aj s ďalším veľkým hráčom – s piatou najväčšou čínskou automobilkou Chery.

Nemali by ste prehliadnuť:

Čína prejavila záujem aj o Slovensko

V Európe chce svoj lokálny závod vybudovať aj čínsky koncert SAIC, ktorý je najväčším z takzvanej “veľkej štvorky”. Takto sú označované čínske automobilky vo vlastníctve štátu. Záujem o vybudovanie európskej produkcie mal narásť v súvislosti s rozhodnutím Európskej komisie zaviesť nové clá na elektromobily vyrábané v Číne. Práve koncern SAIC dostal spomedzi čínskych výrobcov najvyššiu dodatočnú sadzbu na dovoz elektromobilov – až 37,6 %.

SAIC ako nad cieľovou destináciou pre svoju európsku fabriku uvažuje nad jednou zo štyroch krajín – Slovensko, Česko, Maďarsko a Španielsko. Ešte vôbec nie je rozhodnuté kam nakoniec bude smerovať masívna investícia.

Rozhodnutie má byť údajne prijaté pred koncom septembra 2024, pričom medzi hlavné faktory pri výbere krajiny majú patriť: ponúknuté investičné stimuly, dostupnosť a cena pracovnej sily a dostupný objem elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Výroba v európskom závode má podľa súčasných plánov začať už v štvrtom kvartáli 2027.

Náš tip
Zlom na čínskom trhu. Elektromobily a plug-in hybridy tvorili polovicu predajov áut
13. augusta 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+