MojElektromobil

Bratislavské skladové priestory a centrála kuriérskej spoločnosti DPD by sa už čoskoro mali presťahovať do lokality Pharos, v blízkosti bratislavského letiska. Priestory budú spĺňať moderné požiadavky kuriérskej spoločnosti a sú navrhnuté s ohľadom na životné prostredie. Nový areál otvorí svoje brány v druhej polovici roka 2021.

Priestory sú navrhnuté tak, aby znížili energetickú náročnosť prevádzky. V areáli sú tiež plánované rýchlonabíjačky pre elektrické dodávky.

Vizualizácia nového bratislavského sídla DPD v lokalite Pharos

Nová centrála a kľúčové skladové priestory sa budú rozprestierať na ploche až 28-tisíc štvorcových metrov. Budú mať rýchlejšie priame napojenie na európsku sieť DPDgroup a budú susediť s bratislavským letiskom. Vďaka moderným technológiám v nich kuriérska spoločnosť bude môcť spracovať až 10-tisíc balíkov za hodinu.

„Naša spoločnosť vždy optimalizuje toky tovaru a snaží sa efektívne využívať svoj priestor a logistický reťazec. Pred dvoma rokmi sme sa museli rozhodnúť, či naďalej ostať v starších, no z logistického pohľadu nie ideálnych priestoroch alebo investovať do procesu, ktorý nám v konečnom dôsledku pomôže udržať rast nákladov pod lepšou kontrolou, čím docielime aj pomalší rast cien pre našich zákazníkov,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK.

Bez tejto investície, by podľa neho ceny museli rásť dynamickejšie. Lokalita Pharos má z pohľadu spoločnosti vynikajúce dopravné napojenia.

„V danej lokalite budeme konsolidovať zásielky pre ranné doručenie ako aj poobedné podávanie-zvážanie a bezproblémovo tak balíky našich zákazníkov napojíme na našu najväčšiu cestnú sieť v Európe,“ hovorí Pavuk.

V budúcnosti bude tiež možné napojenie aj na leteckú prepravu.

100% elektricky už do 4 rokov

Najneskôr od roku 2025 chce spoločnosť z bratislavskej pobočky doručovať len elektrickými dodávkami. Technológie ohľaduplné k planéte sú v súlade s celosvetovou stratégiou DPDgroup, ktorá svoj prístup definovala v ekologickom programe DrivingChange. Každý jeden balík, ktorý spoločnosť DPD doručí, sa do cieľa dostane s nulovou uhlíkovou stopou.

Nové skladové priestory budú zaberať plochu 6 500 štvorcových metrov a centrála spoločnosti sa bude rozprestierať na 1 600 štvorcových metroch. Ďalšie časti pozemku budú slúžiť na manipuláciu so zásielkami a stojisko pre 45 dopravných kontajnerov. Skladové priestory budú spĺňať priestorové aj technologické požiadavky, ktoré v súčasnosti kuriérske služby vyžadujú a pomôžu výrazne urýchliť dopravu zásielok. Vstup do skladu zabezpečí 12 brán na vykládku, z čoho 10 bude napojených na automatickú technológiu spracovania zásielok. Vďaka 28 bránam určeným na nakladanie tovaru budú môcť byť súčasne vybavené zásielky pre všetky pobočky na Slovensku. Priamo pre kuriérov bude určených ďalších 105 kuriérskych brán.

„Na novom mieste pribudne moderná automatická linka, ktorá sa pri našom raste a napĺňaní požiadaviek zákazníkov stala nevyhnutnosťou. Táto linka nám pomôže efektívnejšie ranné a večerné spracovanie zásielok. Dôležité je tiež personálne hľadisko, keďže sa už dlhšiu dobu stretávame s nedostatkom ľudí najmä pre práce spracovávania balíkov pre našich kuriérov,“ hovorí Pavuk.

Elektrický cargo bicykel v Bratislave (Foto: DPD)

Nové priestory by mali byť tiež priateľskejšie k samotným zamestnancom.

„Ľudia trávia v práci minimálne tretinu dňa, preto sme pri plánovaní zahrnuli do výstavby niektoré inovácie, ktoré by mali pozitívne vplývať na našich zamestnancov a partnerov,“ dodáva Pavuk.

Náš tip
e-NV200 XL Voltia: Slovenská firma a Nissan oznámili spoluprácu, výsledkom je elektrická dodávka
Náš tip
Mercedes-Benz EQV – praktická elektrická dodávka s tradičnou tvárou | Prvá jazda
Náš tip
Kuriérska firma v Európe elektrifikuje vozový park. E-dodávky pribudnú aj na Slovensku
12. januára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+