Francúzska automobilka DS prichádza s novým plug-in hybridným modelom DS 4. Stavia na svojom špecifickom a štýlovom dizajne. Ten je vidieť nielen zvonku, ale aj vo vnútri. Poteší vysokým výkonom či elektrifikovaným pohonom s lokálne bez emisnou jazdou do 50 kilometrov.
DS 4 E-Tense opäť štýlovo
DS je prémiová značka koncernu PSA Group. Pôvodne unikátny model Citroën sa dostal na vyššiu úroveň a s vlastnou značkou. Tá v súčasnosti ponúka na slovenskom trhu hneď niekoľko modelov, pričom dva z nich sme už stihli otestovať. Ako prvý sme si vyskúšali model DS 7 E-Tense v plug-in hybridnej verzii a len nedávno sme otestovali elektromobil DS 3 E-Tense.
Automobilka sa elektrifikácie vôbec nebojí, nakoľko každý ponúkaný model je dostupný minimálne ako plug-in hybrid. Okrem vyššie menovaných ponúkajú aj luxusný sedan DS 9, no najnovšie sa táto ponuka rozšírila o zaujímavý cross-over DS 4. Tento model opäť zaujme dizajnom, no vysoká úroveň luxusu je vidieť najmä pri pohľade do interiéru. Na pohľad kvalitné materiály, ktoré by mali byť príjemné na dotyk a zároveň vytvárať dojem veľmi komfortného sedenia.
V tejto verzii môžeme vidieť jednu podstatnú zmenu. V predchádzajúcich modeloch sú ovládače okien umiestnené v stredovom tunely – tu sa však dostávajú na dvere. Pre niektorých nelogický a zároveň nie až tak praktický prvok sa teda presúva na štandardné miesto. Stredový tunel pôsobí menej chaoticky a zároveň sa tu dostáva displej. Auto pôsobí naozaj veľmi špecificky a štýlovo, čo samozrejme niektorí môžu považovať za veľké plus, no rozhodne to nie je pre každého.
DS 4 E-Tense sa zameriava aj na výkon a bezproblémovú jazdu, ktorá má byť zároveň efektívna, ak to situácia dovoľuje. Systémový výkon DS 4 E-Tense je 225 koní, pričom spaľovací benzínový motor má výkon 180 koní, no elektrický motor vôbec nezaostáva. Sám o sebe totiž ponúka až 110 koní, čo je veľmi slušné na plug-in hybrid. Dojazd v elektrickom režime by mal byť podľa normy WLTP do 50 kilometrov. Zabezpečiť to má batéria s kapacitou 12,4 kWh, ktorú bude možné nabiť cez palubnú nabíjačku s výkonom 7,4 kW. Nabíjací čas by preto mal byť maximálne jeden a tri-štvrte hodiny.
Koncern PSA Group dáva do svojich plug-in hybridov výkonnejšiu palubnú nabíjačku, čo je určite správne rozhodnutie. Takýto výkon by mal byť štandard a boli by sme radi, ak by sa postupne zvyšoval na 11 kW.
Konkurenčné plug-in hybridy
V rámci kategórie plug-in hybridných crossoverov je ponuka pomerne pestrá, avšak vo veľkej miere prichádza práve z portfólia skupiny PSA Group. Spomenúť môžeme napríklad Peugeot 3008 alebo Citroën C5. Dopĺňa ju však aj KIA s modelom KIA XCeed PHEV, Renault Captur E-TECH alebo Opel Grandland X. Vo vyššej kategórii môžeme spomenúť model Mercedes-Benz GLA 250e, ktorý ale ponúka aj rýchle DC nabíjanie, ktoré zásadne mení pomer jazdy v elektrickom režime.