MojElektromobil

Francúzska automobilka predstavila svoj najnovší vlajkový model DS N°8 v decembri minulého roka. Vyniká veľkou batériou a aj veľmi dobrým dojazdom na jedno nabitie. Doteraz sme však nevedeli to najdôležitejšie – koľko bude tento model stáť. Slovenské ceny síce oznámené stále neboli, no poznáme už tie francúzske v eurách. Vozidlo by malo na Slovensku teda stáť veľmi podobne.

Tento model bude ponúkaný výhradne ako elektromobil a už základný variant znie veľmi sľubne. Výkon 264 koní, pohon predných kolies a batéria s kapacitou 74 kWh s dojazdom 550 kilometrov. V základe bude stáť 59 200 eur, vyššia výbava Étoile je za 66 480 eur.

DS N°8
Zdroj: DS

To sme však stále pri základnej verzii pohonu a batérie.  Ďalšie dva modely ponúkajú kapacitu až 97,2 kWh. Model s pohonom predných kolies s touto batériou dosahuje dojazd až 750 kilometrov. V základnej výbave začína na sume 63 300 eur. Najdrahším, najlepším a najvýkonnejším variantom je model s pohonom všetkých kolies, výkonom 380 koní a počiatočnou cenou 74 600 eur. V tomto prípade je však dostupná len vyššia výbava Étoile. Automobilka pri tomto vozidle uvádza dojazd 688 kilometrov.

DS N°8: Vlajková loď automobilky s veľkou batériou a dlhým dojazdom

14.12.2024

DS N°8 je novou vlajkovou loďou automobilky, ktorá príde na trh v polovici budúceho roka, no predobjednávky začnú už jeho začiatkom. Medzi hlavné lákadlá má byť WLTP dojazd na úrovni až 750 kilometrov. Na tému upozornil portál Electrive. S dĺžkou 4,82 metra je tento elektromobil o 7 cm kratší ako Tesla Model Y, ktorá je najpredávanejším elektrickým vozidlom na svete.

Známa platforma STLA Medium

Vozidlo je postavené na platforme STLA Medium so 400 V architektúrou. Na výber budú dve kapacity akumulátora. Štandard má kapacitu 74 kWh a bude kombinovaný s pohonom predných kolies, s výkonom 169 kW. Variant s dlhým dojazdom ponúkne 97,2 kWh batériu a dostane dva varianty pohonu.

DS N°8
Zdroj: Stellantis

Základný model s výkonom 180 kW a predným náhonom, model s pohonom všetkých kolies ponúkne celkový výkon 257 kW. Zdroj to síce nešpecifikuje, no vyzerá to tak, že elektromotor vzadu bude len doplnkovým k tomu hlavnému, takže väčšiu ťažnú silu stále ponúkne predná náprava.

WLTP dojazd až 750 kilometrov

Zaujímavý je údaj WLTP dojazdu, ktorý je pre verziu s výkonom 180 kW a pohonom predných kolies na úrovni až 750 kilometrov. Toto číslo je o 50 km vyššie ako pri vozidlách postavených na rovnakej platforme. Dôvodom dlhšieho dojazdu je pravdepodobne prepracovaná aerodynamika, vozidlo má koeficient odporu na úrovni 0,24.

DS N°8

Čo sa týka nabíjania, pre oba akumulátory bude maximom 160 kW. To z pohľadu dnešných moderných elektromobilov už veľmi nenadchne, no ani neurazí. Chýbať nebude predohrev batérie a čas, ktorý je potrebný na nabitie z 20 na 80 percent, je 27 minút. Predpokladáme, že tento údaj platí pre variant s menšou batériou, pre ten s väčšou to bude trvať o pár minút dlhšie. Automobilka uvádza, že 10 minút nabíjania postačí na dojazd 200 kilometrov.

V rámci voliteľnej výbava aj 22 kW AC nabíjanie

Základný výkon palubnej nabíjačky pre AC nabíjanie je 11 kW, čo je aktuálny štandard. Poteší však, že v rámci príplatkovej výbavy bude možnosť dostať aj 22 kW palubnú nabíjačku. Batérie využívajú články z továrne ACC vo francúzskom Douvrine. Značka DS už v minulosti ukázala, že sa chce odlíšiť a často to robí pomerne extravagantne.

Nemali by ste prehliadnuť:

Nový DS N°8 nie je žiadnou výnimkou. Už pri prvom pohľade si môžete všimnúť zaujímavé úzke svetlomety pozostávajúce z troch horizontálnych modulov či vertikálne usporiadané denné svetlá. Podsvietená mriežka a osvetlené logo vpredu tiež pridávajú zaujímavému vzhľadu.

DS DS N°8 a jeho aerodynamické prvky

Aj napriek tomu, že predná časť je pomerne strmá, automobilka zapracovala na viacerých prvkoch, ktoré majú znížiť odpor vzduchu. Kľučky predných dverí sú integrované do jednej roviny, tie zadné sú skryté v C stĺpiku. Aerodynamiku má zlepšiť aj špeciálny dizajn kolies. Vo vnútri je to celkom klasika v štýle DS. Povrchy majú opäť zaujímavé tvary, ktoré v konkurenčných vozidlách nenájdete.

DS N°8
Zdroj: Stellantis

Spoločnosť DS už oznámila širokú škálu štandardnej výbavy, vrátane elektronicky riadeného podvozku, head-up displeja, LED pixelových svetlometov a množstva továrensky montovaných asistentov. Novinkou je vraj systém Wrong Pedal Prevention (WPP), ktorý rozpozná, ak si vodič pomýli pedál plynu a brzdy a pomáha predchádzať nehodám.

Náš tip
Ceny batérií elektromobilov klesajú oveľa rýchlejšie, ako sa čakalo
11. februára 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+