1. septembra sme spustili jedinečnú slovenskú anketu e-Auto roka 2017, v ktorej môžete hlasovať o najlepšie elektrifikované vozidlá za rok 2017, a to do konca tohto mesiaca. Anketa pozostáva zo štyroch kategórií, ktoré vám postupne predstavujeme v našom miniseriály. Tou ďalšou je “Hlavná kategória – hybridy“.
Do kategórie “Hlavná kategória – hybridy” ankety e-Auto roka 2017 boli nominované hybridné automobily, vrátane plug-in hybridov . Tie museli zároveň spĺňať aspoň jedno z nasledujúcich kritérií: celosvetová novinka pre rok 2017, novinka na slovenskom trhu, novinka, ktorá príde na trh ešte v tomto roku. Nominované sú aj najpredávanejšie vozidlá na slovenskom a európskom trhu.
Prejdime už ale k tomu najpodstatnejšiemu, a teda ku konkrétnym nominovaným automobilom, ktoré si v krátkosti predstavíme.
BMW i8
BMW i8 je exot, ktorým BMW šokovalo celý svet. Stalo sa stelesnením predstáv automobilky BMW o modernom superšportovom automobile, ktorý nemusí ohurovať papierovými údajmi. Podstatou je pôžitok z jazdy a ekologická prevádzka. Napriek na prvý pohľad sterilnému výkonu 266 kW sme na vlastnej koži zažili, že BMW i8 má športové DNA značky. Veď krútiaci moment 570 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy, nie sú všednými hodnotami. Rovnako ako spotreba 2,1 l/100 km, emisie CO2 49 g/km a čisto elektrický dojazd 37 km (NEDC). Na našom trhu je BMW i8 oficiálne dostupné od apríla tohto roku.
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 7,1 kWh
- Dojazd na elektrinu: 37 km
- Celkový výkon: 275 kW/570 Nm
- Cena: od 143 250 €
- Štátna dotácia: 3 000 €
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid je najnovším prírastkom do svetovo unikátnej modelovej rady. Model Ioniq je totiž dostupný v 3 elektrifikovaných verziách, a to ako elektromobil, hybrid a plug-in hybrid. Nabíjateľný hybrid ponúka skutočne nadštandardný elektrický dojazd, ktorý činí 63 km (NEDC), o ktorý sa stará 8,9 kWh Li-Ion batéria. Model disponuje aj slušným výkonom 103 kW, bohatou výbavou aj priestorom. Objednať si ho môžete už aj na Slovensku.
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 8,9 kWh
- Dojazd na elektrinu: 63 km
- Celkový výkon: 104 kW (141 k)
- Cena: 32740
- Štátna dotácia: 3 000 € (po uvedení na slovenský trh)
Kia Niro Plug-in Hybrid
Kia Niro Plug-in Hybrid označovaná aj ako Kia Niro PHEV je druhou tohtoročnou plug-in hybridnou novinkou koncernu Hyundai Motor Group, pod ktorý patrí aj automobilka Kia. Nie je preto žiadnym prekvapením, že obsahuje rovnakú techniku ako jeho koncernový bratranec Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid. Rovnako tak nie je prekvapením, že je dostupná aj ako nenabíjateľný full hybrid, pričom na ceste je aj čisto elektrická verzia. Vzhľadom k typu karosérie, vyššej hmotnosti a horšiemu koeficientu odporu vzduchu však ponúka o niečo nižší elektrický dojazd, a to 55 km (NEDC). To je ale stále nadštandardná hodnota. Kia Niro Plug-in Hybrid je už dostupná na aj na prvých európskych trhoch, pričom na Slovensko by mala doraziť ešte v tomto roku.
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 8,9 kWh
- Dojazd na elektrinu: 49 - 65 km (WLTP)
- Celkový výkon: 104 kW (141 k), 265 Nm
- Cena: 31 790 €
- Štátna dotácia: 3 000 € (po uvedení na slovenský trh)
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid
No a do tretice tu máme elektrifikovaný model od Hyundai Motor Group, a to v podobe plug-in hybridu Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid (a.k.a Kia Optima SW PHEV). Táto úplne čerstvá novinka na slovenskom trhu je iba druhým plug-in hybridným kombíkom, ktorý si môžete u nás kúpiť. Pochváliť sa môže výkonom 205 koní (375 Nm), 11,3 kWh batériou, elektrickým dojazdom 62 km (NEDC), spotrebou 1,4 l/100 km, emisiami CO2 33 g/km a 440 l kufrom.
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 11,3 kWh
- Dojazd na elektrinu: 62 km (NEDC)
- Celkový výkon: 151 kW, 375 Nm
- Cena: 40 190 €
- Štátna dotácia: 3 000 €
Mercedes-Benz GLC 350 e
Mercedes-Benz GLC 350 e je najpredávanejším plug-in hybridom na našom trhu. Je to skutočne všestranne využiteľné vozidlo, ktoré je prémiové, komfortné, priestranné, v športovom režime veľmi zábavné a bez problémov zvláda mestskú premávku či ľahší terén. S celkovým výkonom 240 kW sa jedná o najvýkonnejšiu motorizáciu z radu GLC, ak nerátame špeciál od AMG. Z 0 na 100 km/h zvládne vyšprintovať toto 2-tonové SUV za 5,9 sekundy. 8,7 kWh batéria umožňuje elektrický dojazd 34 km (NEDC).
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 8,7 kWh
- Dojazd na elektrinu: 34 km
- Celkový výkon: 235 kW
- Cena: 53 706 €
- Štátna dotácia: 3 000 €
MINI Cooper S E Countryman ALL4
MINI Cooper S E Countryman ALL4 je prvým elektrifikovaným automobilom značky MINI. Jeho pohonná jednotka je identická s koncernovým BMW 225xe, ktorého motorizácia má veľa spoločného s BMW i8. Taktiež kombinuje 3-valcový benzínový motor s elektromotorom, ktoré však majú menší výkon a poháňajú obe nápravy v opačnom garde. V susednom Rakúsku je hybridný Countryman dostupný od 36 950 €, u nás by sme sa ho mohli dočkať ešte v tomto roku.
- Typ pohonu: Elektrický
- Kapacita batérie: 33 kWh
- Dojazd: 300 km (NEDC)
- Výkon: 125 kW
- Cena: 38 950 €
- Štátna dotácia: 8 000 €
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV je najpredávanejším plug-in hybridom v Európe za rok 2016. Predalo sa ho viac ako 21 300 kusov, pričom dosiahol v rámci trhu automobilov do zásuvky až 10 % podiel. Outlander PHEV ponúka veľmi slušné vlastnosti v teréne, ako aj výkon. Veď ten dosahuje 200 koní a 400 Nm. A ani elektrický dojazd 52 km (NEDC) nie je pri takto veľkom vozidle určite na zahodenie, rovnako ako spotreba 1,8 l/100 km.
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 12 kWh
- Dojazd na elektrinu: 52 km (NEDC)
- Celkový výkon: 165 kW (200 k), 400 Nm
- Cena: od 44 900 €
- Štátna dotácia: 3 000 €
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo
Najnovší plug-in hybridný model od Porsche nesie neskutočne dlhý názov, a to Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, čím predčil aj model od MINI. Jedná sa o tohotoročnú novinku, ktorá robí z plug-in hybridnej Panamery najšportovejší “hatchback”. Svojím výkonom 340 kW tak bez problémov predčí aj BMW i8, navyše ponúkne slušný batožinový priestor. Napriek tomu akceleruje o 0,2 sekundy pomalšie ako bavorský športiak. Samozrejmosťou je čisto elektrický pohon, na ktorý dokáže prejsť 51 km (NEDC).
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 14,1 kWh
- Dojazd na elektrinu: 51 km (NEDC)
- Celkový výkon: 340 kW, 450 Nm
- Cena: 114 690 €
- Štátna dotácia: 3 000 € (po uvedení na slovenský trh)
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid je jediným automobilom do zásuvky od Toyoty, ktorá je priekopníkom hybridného pohonu v sériovo vyrábaných vozidlách. A ten sa jej skutočne vydaril. Potvrdzuje to aj test ADAC, podľa ktorého je Toyota Prius Plug-in Hybrid najekologickejším testovaným plug-in hybridom. Jej teoretická spotreba je len 1 l/100 km a emisie CO2 23 g/km. Okrem toho ponúka jej pohonná jednotka veľmi pekný výkon (140 kW) a dojazd (50 km – NEDC).
- Typ pohonu: Plug-in hybridný
- Kapacita batérie: 8,8 kWh
- Dojazd na elektrinu: 50 km (NEDC)
- Celkový výkon: 140 kW
- Cena: od 33 890 €
- Štátna dotácia: 3 000 €
Čo môžete vyhrať?
Ako hlasovať?
Hlasovanie v ankete e-Auto Roka 2017 môžete uskutočniť do 15. októbra na stránke eAutoRoka.sk, kde nájdete aj všetky potrebné informácie o jej podmienkach.