Daimler predstavil svoju novú značku E-FUSO, ktorá sa bude špecializovať na vývoj a výrobu elektrických nákladných vozidiel a ukázal nám koncept ťažkého elektrického trucku E-FUSO Vision One s 300 kWh batériou a dojazdom 350 km.
Elektromobilita nie je samozrejme len o osobných automobiloch. Veď obrovské množstvo emisií vypúšťajú aj nákladné automobily, ktoré na jedno vozidlo vyprodukujú mnohonásobne viac spalín ako “osobáky”. Uvedomuje si to stále väčšie množstvo výrobcov, ktorý už majú alebo pripravujú elektrické ťahače a iné nákladné vozidlá. Sú to napríklad spoločnosti ako Tesla, Volkswagen, BYD či Cummins. K nim sa pridáva aj Daimler, ktorý dokonca vytvoril pre elektrické nákladné vozidlá samostatnú značku E-FUSO. Pri príležitosti jej predstavenia na autosalóne v Tokiu nám ukázal koncept svojho prvého ťažkého elektrického nákladiaka E-FUSO Vision One, ktorý bude konkurovať napríklad Tesle Semi.
Zvládne 11 ton nákladu
E-FUSO Vision One je konceptom plne elektrického nákladného automobilu triedy 8. Váži 23 ton, pričom znesie užitočné zaťaženie 11 ton. To je iba o 2 tony menej ako zvládne jeho dieselový náprotivok. Môže byť vybavený batériou s kapacitou až 300 kWh, ktorá umožňuje dojazd 350 km na jedno nabitie. Jeho predpokladané vyžitie je v rámci regionálnej vnútromestkej prepravy. Spustenie sériovej výroby sa má uskutočniť do štyroch rokov, pričom sa najskôr začne predávať na európskom a japonskom trhu.
FUSO eCanter doručený prvým zákazníkom
Daimler už stihol dodať prvým zákazníkom ľahší plne elektrický nákladný automobil FUSO eCanter. Ten váži 7,5 tony a má dojazd 100 až 120 km na jedno nabitie. FUSO eCanter má napomôcť k znižovaniu hluku a emisií CO2 v mestách, ako aj šetriť prevádzkové náklady. Na 10 000 km má ušetriť cca 1 000 €. Prvými odberateľmi sú významné spoločnosti ako UPS, Seven-Eleven či Yamato.
Zdroj: tlačová správa