MojElektromobil

Zabudnite na pohŕdavé pohľady, s týmto elektrobicyklom zažijete kopec zábavy. Ak ste si už na klasickom bicykli niečo odkrútili a chcete zažiť niečo nové, objaviť nové miesta a zážitky, tento enduro e-bike bude pre vás dobrá voľba. Zvládnete väčšie prevýšenia, dlhšie trate. Ak vás baví enduro, môžete sa do sýtosti vyblázniť. A pritom si aj zamakáte.

E-bike do lesa

Ghost Hybride ASX 2.7+ je určený na prejazd miernym, alebo stredne ťažkým terénom. Široké kolesá síce majú klasické duše, ale ráfiky sú prispôsobené aj na bezdušové obutie. Ak ste zvyknutý nosiť so sebou náhradnú dušu, dávajte pozor, pri tomto bajku by ste mali nosiť rovno dve.

Technickou vychytávkou tohto modelu je rozdielna veľkosť kolies. Predné je väčšie, má rozmer 29 palcov, čo mu dáva lepšiu prejazdnosť cez nerovnosti a vyššiu rýchlosť. Zadné má rozmer 27,5 palca, čo zase ponúka lepšiu trakciu a lepšiu manévrovateľnosť. Ak by ste mali chuť na zmenu, predné koleso si môžete vymeniť aj za 27,5 palcové.

Nemecká značka je osvedčenou voľbou nielen pri klasických bicykloch. Vo svojich e-bikoch používa nemecké motory Bosh, ktoré sú špičkou v tomto segmente. Testovaný celoodpružený model má motor štvrtej generácie, ktorý je ľahší a kompaktnejší. Jeho výkon je 250 wattov. V hliníkovom ráme je zabudovaná 500 watthodinová batéria, ktorá spolu s motorom a počítačom tvoria kompaktný celok. Výrobca udáva dojazd od 20 do 200 kilometrov.

Všetko však závisí od hmotnosti jazdca, profilu terénu a jazdnom móde, ktorý si zvolí. Tu sme mali k dispozícií štyri jazdné módy elektromotora, ktoré pomáhajú jazdcovi: eco, tour, emtb a boost. Batériu môžete nabíjať v ráme, alebo ju môžete vybrať a nabíjať mimo bicykla. Na dlhšie výlety sa dá prikúpiť náhradná batéria, alebo zvoliť model so 625 watthodinovou batériou, ktorá má v porovnaní s 500 watthodinovou vyššiu výdrž o približne 10 percent.

Zdvih prednej vidlice je 160 mm a zdvih zadnej stavby 150 mm. Pruženie vás podrží na úsekoch plných kameňov a koreňov, a pomôže zvládnuť dopady pri skokoch. Celkovo prispieva k vyššiemu komfortu a bezpečnosti jazdy po lesných a poľných cestách. Sedlo drží teleskopická sedlovka, ktorá je tejto triede už štandardom. Pomôže vám v plynulejšej jazde bez otravného zastavovania a zasúvania sedla do nižšej polohy pri jazde z kopca a naspäť pri jazde hore kopcom alebo po rovine.

Elektrobicykel má v porovnaní s klasickým modelom približne dvakrát vyššiu hmotnosť. Tomu musia byť prispôsobené aj brzdy. Na tomto modeli nájdete štvorpiestové, na ktoré sme sa mohli v teréne naozaj spoľahnúť. Mimochodom, brzdové doštičky, reťaz a stredové ložiská sú komponenty, ktoré sa na e-bajkoch najrýchlejšie opotrebúvajú. Preto ich treba skontrolovať aspoň raz za rok a v prípade potreby vymeniť. Servis elektrobicykla zahŕňa aj také činnosti ako na bežnom bicykli, vrátane servisu vidlice, kontroly ložísk a podobne. 

Radenie od značky Sram má vpredu jeden prevodník a v kazete na zadnom kolese 12 pastorkov, čiže 12 rýchlostí. Ak sa vám to zdá málo, spomeňte si na štyri jazdné módy elektromotora. Z tohto rozsahu si určite vyberiete.

Na radenie prevodov sme si museli trochu zvyknúť, ak chcete ťažší, za páčkou sa musíte pravým palcom poriadne načiahnuť. Aktuálnu rýchlosť, počet najazdených kilometrov a zapnutý jazdný mód zobrazuje najviac používaný displej od firmy Bosh – model Purion. Nájdete ho na ľavej strane, umiestnený je citlivo, nezaberá veľa miesta a ani pri páde by sa vám nemalo stať, že sa odlomí a budete ho hľadať niekde v kríkoch.

Jazda

Na e-biku sme sa povozili v Malých Karpatoch a už jazdný mód tour poskytoval dostatočnú podporu na svižnú jazdu, nielen po zvlnenom teréne, ale aj hore kopcom. Valiť sa rýchlosťou 25 km za hodinu na hrebeň, prekonávať kamene a korene stromov je naozaj zážitok. Bicykel vás bude ťahať dopredu tak, že občas budete mať pocit, že mu nestíhate.

Vďaka elektromotoru máte šancu dostať sa na miesta, na ktoré by ste s bežnými bicyklom nedostali, pretože by ste tam jednoducho nedošľapali. Vyvezie vás na vrchol, na ktorom by ste s klasickým bicyklom vypľuli dušu. Teraz na tomto vrchole vaše výlety ešte len začínajú. 

Ešte lepšia zábava vás čaká na ceste dolu. Bicykel je hravý, dobre sa ovláda, jeho vyššia váha poskytuje podporu pri zjazdoch. Negatívne ju pocítite len vtedy, keď budete bicykel parkovať v bufete. Ak ste fanúšikom enduro, s týmto bajkom si jazdy môžete vychutnať viac ráz, pretože, zvládne vyšliapať na štart častejšie a rýchlejšie.

Len si dajte pozor pri pomalom prejazde ťažkým terénom. Môže sa vám stať, že vás rýchla odozva motora na pohyb pedálov prekvapí, zrýchlite viac ako by ste chceli a dostanete sa problémov. Po jazde na elektrobicykli nebudete oveľa menej unavený ako na klasickom bicykli. Rozdiel je však v tom, že pravdepodobne prejdete viac kilometrov a rýchlejšie.

Cena modelu GHOST Hybride ASX 2.7 sa pohybuje v strede kategórie enduro elektrobicyklov. Za 3999 eur dostanete nielen kvalitný a krásny elektrobicykel, ale aj more nových zážitkov.  

Za zapožičanie ďakujeme e-shopu najsport.sk.

Autor: Matej Š.

Technické špecifikácie

RámHybride ASX AL
VidlicaRock Shox 35 Gold RL 160 mm
Tlmič Hodaka Rear Shock 160 mm
Prehadzovačka SRAM SX Eagle 12-S
Predná brzda Shimano BR-MT420 4/4 Piston 203 mm Disc
Zadná brzda Shimano SM-RT66 203 mm
KľukySamox 34T
Kazeta SRAM PG-1210 11-50
ReťazSRAM SX Eagle
RiadítkaGround Fiftyone 780 mm Dia. 31.8 mm Rise 15 (S) 25 (M/L) 35 (XL)
Predstavec Ground Fiftyone Dia. 31.8 mm
SedlovkaJD Dropper Post 31.6 mm
Sedlo Selle Italia Adjustable
GripyProduction Privee
Predný náboj Fastace DA201-F 15 x 110 mm
Zadný náboj Fastace DA201-R 12 x 148 mm
Ráfik predný Rodi Tryp 622x30 mm 32H
Ráfik zadný Rodi Tryp 584x30 mm 32H
Plášť predný Maxxis Minion DHF 3C MaxxTerra Exo+ 29x2.5
Plášť zadný Maxxis Rekon 3C MaxxTerra Exo 27.5x2.6
BatérieBosch Power Tube 500 Wh
DisplejBosch Purion
Modelová rada ASX
MotorBosch Performance CX - 4. generácia
PedáleVPE 527
Rozmer kolies MX 27,5+ / 29"
Cena3999€
Zapožičalwww.najsport.sk

Ghost Hybrid ASX 27+

26. augusta 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+