MojElektromobil

Cena elektromobilov je zatiaľ jednou z hlavných bŕzd ich masívnejšieho rozširovania. Ceny úspešnejších elektromobilov začínajú zhruba na 25 000 €. Inžinieri z univerzity RWTH v Aachene si preto povedali, že vyvinú lacný elektrický automobil, ktorý zaplní dieru na trhu. Založili firmu e.GO Mobile AG a pustili sa do práce. Jej výsledok si bude možné od zajtra rezervovať – elektromobil e.Go Life.

Univerzita RWTH Aachen nie je v oblasti vývoja elektrických vozidiel žiadnym nováčikom. Za všetko hovorí jej elektromobil StreetScooter, ktorý vyrobila na zákazku pre Nemeckú poštu. Na cestách sa má postupne objaviť až 30 000 kusov týchto vozidiel.

Náš tip
Audi chystá konkurenta pre Teslu Model 3 – „e-tron Compact“

 
Na čele spoločnosti e.GO Mobile AG stojí profesor Günther Schuh, ktorý je expertom pre produkciu. Jeho univerzitný tím navrhol a postavil malý mestský elektromobil, s dôrazom na koncovú cenu. Nejedná sa však o žiadny Smart, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Vďaka dĺžke 3,35 m, čo je o 73 cm viac ako v prípade Smartu Fortwo, sa do neho usadia až 4 cestujúci.

 

e.Go Life – špecifikácie

Na výber budú dve verzie e.Go Life. Základná disponuje batériou o kapacite 14,4 kWh (dojazd 100 km). Priplatiť si je možné za 19,2 kWh batériu, ktorá zvýši dojazd na 130 km. Obe verzie sú naladené na výkon 30 kW. A čo teda cena? Tá začína na 15 900 €, čo nie je na prvý pohľad málo, ale po započítaní slovenskej štátnej dotácie, by sme sa dostali na relatívne slušnú cenu 10 900 €.

Na vývoj a postavenie e.Go Life postačil tím pozostávajúci zo 70 ľudí. Na uvedenie vozidla do sériovej výroby však bude nutná investícia vo výške 500 miliónov €. Tá by sa mala spustiť už budúci rok.

Zdroj: thedrive.com, e.GO Mobile

eautoportal zdielanie

17. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+