ElectraMeccanica Solo EV je jedinečné elektrické vozidlo pochádzajúce z Kanady, ktoré sa vyznačuje kompaktným dizajnom a inovatívnym prístupom k mestskej mobilite. Jeho najväčšou črtou je to, že má len tri kolesá, pričom dovnútra sa zmestí len jedna osoba. Už pri prvom pohľade je jasné to, že elektromobil je určený len do mesta, na diaľnicu by ste určite s niečím takýmto ísť nechceli. Avšak aj napriek tomu dosahuje maximálnu rýchlosť na úrovni 130 km/h.
Ideálny mestský elektromobil? Ani nie
Vozidlo spoločnosť ponúkala pre nutné dochádzanie, napríklad do práce v rámci mesta, do obchodu a podobne. Generálny riaditeľ spoločnosti, Jerry Kroll, dokonca povedal, že toto auto bude do jedného roka “všadeprítomné ako iPhone.” Písal sa rok 2018, no teraz väčšina týchto áut končí na šrotovisku. Čo sa vlastne stalo? Na tému upozornil portál Insideevs.
Začali sa objavovať problémy. Napríklad ten s hnacím ústrojenstvom, pričom výrobca to riešil po svojom. Namiesto klasickej zvolávačky, v rámci ktorej by chybné motory vymenil, sa rozhodol ísť cestou spätného odkúpenia. Spoločnosť ElectraMeccanica v skutočnosti nevedela, ako problém vyriešiť, a tak ponúkla takúto alternatívu. Vrátilo sa im 429 vozidiel. A práve tieto skončili na vrakovisku v Arizone.
Je s nimi koniec
Z elektromobilov je podľa majiteľa vrakoviska možné zobrať len sedadlá, nič iné. To znamená, že budú zošrotované tak, ako prišli. Vozidlá hromadiace sa na vrakovisku boli postavené v Číne spoločnosťou Zongshen Industrial Group, ktorá je strategickým investorom ElectraMeccanica.
Údajne bolo vyrobených ešte ďalších 300 kusov, no k zákazníkom sa nedostali. Vyzerá to tak, že problém s hnacím ústrojenstvom má každý jeden vyrobený model.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Veľká zmena v prideľovaní “zelených značiek”. Pravidlá pre špeciálne EČV sa menia u nás aj u susedov
- OMV posilňuje svoju nabíjaciu sieť pre elektromobily. Má prvú lokalitu s výkonom až 400 kW
- Sú lacné elektromobily tou správnou cestou? Pre automobilky nemusia znamenať profit, nádej však existuje
Vozidlo bolo predstavené v roku 2016 a o rok neskôr začala limitovaná (ručná) výroba vo Vancouveri. Tu sa postavilo asi 180 modelov, no len 40 z nich sa dostalo k zákazníkom. V roku 2019 začala v Číne výroba druhej generácie elektromobilu, spomínaných 300 nepredaných kusov je dokonca tretej generácie. Okrem tejto chyby však existovali aj ďalšie problémy.
Sú aj lepšie cenovo dostupné alternatívy
Napríklad cena. V USA totiž vozidlo stálo 18500 dolárov, čo je na trojkolesové auto, ktoré odvezie len jedného človeka, veľa. Za túto cenu je napríklad možné dnes aj u nás kúpiť Daciu Spring s lepším dojazdom, ktorá je schopná odviezť 4 ľudí.
Prečo spoločnosť autá namiesto zošrotovania neopravila, zostáva záhadou. Značku však kúpila spoločnosť vyrábajúca elektrické kamióny, ktorá pravdepodobne s nepodarenou trojkolkou nechce mať nič spoločné.