Pozemná doprava s elektrickým pohonom je v súčasnosti na prudkom vzostupe, no námorná doprava sa už tiež začína elektrifikovať.
Nová čínska loď je 70,5 m dlhá, 13,9 m široká, 4,5 m hlboká a má nákladnú kapacitu 2 000 ton.
Podľa čínskych správ je pohonná jednotka lode vybavená dvomi elektrickými vrtuľami s výkonom 160 kW a kombináciou superkondenzátorov a lítiových batérií s celkovou kapacitou 2,4 MWh. Pre porovnanie sa to rovná 24 batériám najvýkonnejšej verzie Tesly Model S P100D. Údajne umožňuje “doplav” 80 km na jedno nabitie.
Prepravuje uhlie. Je ekologická?
Je navrhnutá na krátke vzdialenosti a je určená na prepravu uhlia (áno, irónia) po Perlovej rieke v provincii Guangdong.
Obe prístavy, v ktorých sa bude zdržiavať, sú vybavené masívnymi nabíjacími stanicami, ktoré ju nabijú za dve hodiny, čo je čas potrebný na naloženie a vyloženie lode.
Výrobca plánuje použiť rovnaký dizajn v iných verziách lode určených na prepravu iných druhov nákladu a cestujúcich. Wang Yongchen, ekológ z Pekingu, komentoval novú loď takto.
„Tento druh lode môže chrániť kvalitu vody a morský život a aj iní výrobcovia lodí na miestnych riekach by mali prejsť na tento pohon.”