Hero MotoCorp je jedným z najväčších výrobcov motocyklov a skútrov na svete. Sídli v Indii a je známy svojimi cenovo dostupnými, spoľahlivými a energeticky efektívnymi motocyklami, ktoré sú populárne najmä v Ázii, Afrike a Južnej Amerike. Spoločnosť onedlho uvedie svoj najnovší elektrický model, ktorý má byť vôbec prvým svojho druhu na svete. Na tému upozornil portál Electrive.
Skúter, aký vo svete nenájdeme
Ide totiž o špeciálny 2v1 skúter. Spoločnosť očakáva, že ročne predá len približne 10 tisíc kusov, čo naznačuje, že tento model vidí ako špecializovaný produkt. Zaujímavé je, že skúter bude dokonca obsahovať dve evidenčné čísla. Prečo? Vysvetlenie je jednoduché. Obsahuje totiž dve samostatné jednotky.
Tou prvou je samotný dvojkolesový skúter, druhou je zadný modul. Vodič ju môže jednoducho pripojiť alebo odpojiť podľa potreby. Najlepším prirovnaním je klasická vlečka k vozidlu, ktorá tiež musí mať svoje evidenčné číslo a je jednoducho pripojiteľná. Táto časť sa však nepripája k autu, ale k elektrickému skútru. Využití to môže mať hneď niekoľko. Bez problémov sa na skúter vojde väčší nákupa obľúbia si ho možno aj pouliční predajcovia, ktorých je v Indii veľa. Po pripojení sa z dvojkolesového vozidla stane trojkolesové.
Maximálna variabilita
A keďže ide o veľmi zaujímavý koncept, ktorý prináša obrovskú variabilitu, vyvinuté boli dokonca 4 verzie. Každá ponúka iný zadný modul. Či už ide o verziu “pickup,” uzavretý nákladný box a podobne. Ako trojkolka ponúkne tento model nosnosť do 500 kilogramov.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Test MG Cyberster GT: Má zmysel elektrický kabriolet? Vyskúšali sme ho cestou k moru do Chorvátska
- Známy gigant chce v Európe otvoriť fabriku na recykláciu batérií. Skúša to aj u našich susedov
- Revolúcia v elektromobilite? Bezdrôtový systém riadenia batérií s ultraširokopásmovou technológiou
Skúter aj zadný modul obsahujú vlastné motory aj akumulátory. Samotný skúter má motor s výkonom 3 kW a batériu s kapacitou 3,5 kWh. Zadný modul ponúka navyše 10 kW výkonu a batériu s kapacitou 11 kWh. Výhodou je, že skúter aj zadný modul budú mať vlastný nabíjací konektor, takže ich bude možné nabíjať aj samostatne.
Maximálna rýchlosť v prípade využitia ako dvojkolesové vozidlo je 60 km/h. Po pripojení zadného modulu sa maximálna rýchlosť zníži na 50 km/h. Vodič nebude potrebovať žiadne špeciálne náradie na pripojenie alebo odpojenie modulu, no potrebný bude vodičský preukaz pre príslušné kategórie vozidiel.